بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن جوانان ایران تاکید کرد:

نباید سد صادراتی بر مازاد تولید بست/ تجلیل از 37 چهره ماندگار و مدیر جوان

رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن جوانان ایران گفت: تولید و صادرات دو رکن اساسی اقتصاد کشور محسوب می شود و باید مسیر را برای کالاهای صادراتی ساخت داخل تسهیل کرد.
کد خبر : ۱۸۴۳۹۹
به گزارش بورس‌نیوز، رضا امیدوارتجریشی رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن جوانان ایران با اشاره به اهمیت تولید ملی و حمایت کارآفریمان و بنگاه‌های تولید ملی اظهار کرد: تولید و صادرات دو رکن اساسی اقتصاد کشور تلقی شده و باید با سهولت مسیر تولیدات صادرت‌گرا و حمایت از تولیدکننده، مسیر را برای کالاهای صادراتی ساخت داخل تسهیل کرد.

وی با اشاره به اینکه ممانعت از تولید و صادرات کالای دارای ارزش افزوده ساخت داخل، یک‌نوع ضد تولید است، ادامه داد: یکی از اشتباه‌های رایج بین دستگاه‌های اجرایی، سد راه صادرات به بهانه حمایت از کالای ملی بوده اما عموما به‌جای آنکه نظارت‌ها به سمت حمایت باشد، گاها ضد تولید عمل می‌شود چراکه نباید برای مازاد تولید بنگاه‌های اقتصادی محدودیت ایجاد کرد.

تجلیل از 37 چهره ماندگار و مدیر جوان

علی صدری دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان، مدیران جوان و چهره‌های ماندگار و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه این نشست خبری اعلام کرد در دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان کشور که نوزدهم آذرماه برگزار می شود، از 37 چهره ماندگار، مدیر جوان و واحد صنعتی، معدنی و خدماتی تجلیل می شود.

وی ادامه داد: در این دوره چهار چهره ماندگار، 18 مدیر جوان، هشت واحد صنعتی، 2 واحد معدنی، سه واحد خدماتی، یک پژوهشگر نمونه و یک شهرک صنعتی بخش خصوصی نمونه برگزیده شدند.

شاخص و معیارهای انتخاب

دبیر جشنواره ملی تولیدکنندگان در همین رابطه اظهار کرد: نسبت ظرفیت تولید یک ساله منتهی به سال 1396 و مقایسه آن با دوره پیش از آن، اشتغال ایجاد شده، اشتغال موجود، فقدان منع صادراتی، میزان صادرات و رشد آن و همچنین ابتکارها و نوآوری ها از این شاخص ها به شمار می رود.

وی با اشاره به پارامترهای داوران این جشنواره تاکید کرد: ثبت در بانک های اطلاعاتی، داخلی سازی خطوط تولید، توجه به تحقیق و توسعه و شمار شاغلان در این بخش، برخورداری از آزمایشگاه، ارائه کالاهای جدید، کاربرد اقتصادی تحقیقات، توسعه واحدها، تعمیر و بازسازی و به روزرسانی واحدها،‌ کاهش مصرف انرژی، نظام مشارکتی و استفاده از نظرسنجی، توجه به ورزش، مسوولیت پذیری اجتماعی، تحقق استانداردهای داخلی، بین المللی و کیفیت، ارائه خدمات رفاهی، ثبت اختراعات و همچنین حضور در سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی دیگر شاخص های در نظر گرفته شده است.

صدری بیان داشت: در موضوع چهره‌های ماندگار و مدیران جوان شاخص هایی همچون مدرک تحصیلی، سوابق تحقیقاتی و پژوهشی، دوره های تخصصی مرتبط طی شده، تالیف، ترجمه و نگارش مقاله، عناوین و افتخارات، سوابق کار تولیدی، اجرایی‌ نظارتی و مدیریتی، ارائه خدمات برجسته ملی و بین المللی و همچنین ثبت ابتکار، اختراع و خلاقیت ها مطرح بود.

به گفته وی، از اواسط اردیبهشت امسال فراخوانی برای خوداظهاری شرکت ها ارسال شد که تا پایان مهلت آن یعنی سی‌ام آبان ماه، فرم‌های تکمیل شده از 630 واحد به دبیرخانه رسید.
در این پیوند هفت نفر داور با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها به کار گرفته شدند و در کمیته علمی برای بررسی صحت و سقم مستندات، از واحدها بازدید و با افراد مصاحبه شد.

قرار است نوزدهم آذرماه در دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان، مدیران جوان و چهره های ماندگار که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود، شماری از وزیران پیشین صنعت، معدن و تجارت حضور داشته باشند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر