بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
ماهیت کسب و کار این شرکت، کسب سود از مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات ارائه شده به مشتریان شرکت که عمدتا خریدران مدت‌دار و اقساطی محصولات شرکت سایپا هستند و نرخ سود پرداختی تامین مالی وجوه پرداختی به عرضه‌کنندگان از بانک ها و سایر تامین‌کنندگان مالی است.
کد خبر : ۱۸۵۱۷۷

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماهه شرکت لیزینگ رایان سایپا، این شرکت در نیمه نخست سال جاری موفق به کسب سود خالص 1 هزار و 396 میلیارد ریالی گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 90 درصد افزایش را نشان می دهد.

ماهیت کسب و کار این شرکت، کسب سود از مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات ارائه شده به مشتریان شرکت که عمدتا خریدران مدت‌دار و اقساطی محصولات شرکت سایپا هستند و نرخ سود پرداختی تامین مالی وجوه پرداختی به عرضه‌کنندگان از بانک ها و سایر تامین‌کنندگان مالی است. همچنین، مقادیر لیزینگ خودروها نیز نقش بسیار مهمی در ایجاد سود برای شرکت خواهد داشت.

تحقق سود خالص 155 ریالی «ولساپا» در شش ماهه نخست امسال

با توجه به اینکه خودروهای شرکت سایپا عمدتا به صورت 3 تا 5 ساله در قالب لیزینگ به اشخاص ارائه می گردد و همچنین با توجه به استانداردهای حسابداری شناسایی درآمدهای فروش اقساطی، می‌توان اینگونه بیان نمود که درآمدهای سالیانه شرکت لیزینگ رایان سایپا از محل تجمیع بخشی از درآمدهای دو سال گذشته و سال اخیر این شرکت و در برخی موارد بخشی از درآمدهای قبل از دو سال گذشته است. به این ترتیب، نکته اصلی گزارش این شرکت در حال حاضر این است که بخش مهمی از سود کسب شده مربوط به سنوات گذشته و فروش خودرو در سال‌های گذشته است و در سال جاری با توجه به کاهش مقادیر تولید و فروش گروه سایپا ، به طور قطع شاهد کاهش محسوس فعالیت‌های لیزینگ شرکت رایان سایپا خواهیم بود که اثرات آن علاوه بر سال جاری در سال آینده و سال 1399 نمایان خواهد شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر