برای مبادلات تجاری؛
نخستوزیر عراق با ایجاد گذرگاه مرزی جدید با ایران موافقت کرد
استاندار «واسط» عراق از موافقت نخستوزیر این کشور برای احداث یک گذرگاه مرزی جدید با ایران در این استان خبر داد.
به گزارش بورس نیوز، «محمد جمیل الصباحی» استاندار «واسط» عراق، از موافقت «عادل عبدالمهدی» نخستوزیر این کشور و هیأت گذرگاههای مرزی با احداث گذرگاه «الشهابی - جنکله» برای مبادلات تجاری و تردد مسافران دو کشور خبر داد.به نوشته روزنامه رسمی عراقی «الصباح»، المیاحی تصریح کرد که یک هیأت به ریاست او اخیرا با عبدالمهدی در دفترش در بغداد دیدار و موافقت نخستوزیر و هیأت گذرگاههای مرزی را برای احداث یک گذرگاهمرزی جدید با ایران را کسب کرده است. این گذرگاه قرار است، دو ناحیه «شیخ سعد» و استان ایلام را به هم مرتبط کند.
وی افزود: گذرگاه الشهابی، در حمایت و همپوشانی فعالیت گذرگاه «زرباطیه» در استان واسط، احداث میشود و با این گذرگاه 70 کیلومتر و با اراضی ایران نیز 200 کیلومتر فاصله دارد. این گذرگاه روزانه میتواند از دو هزار نفر استقبال کند و در ایام خاص و مناسبتهای دینی مختلف میتواند، گنجایش آن را دارد که پذیرای دو میلیون مسافر باشد.
المیاحی تاکید کرد که این گذرگاه اساسا برای مبادلات تجاری میان ایران و عراق و انتقال مسافران دو طرف راهاندازی خواهد شد.
گزارش خطا
0 پسندیدم
برچسب ها :
اخبار مرتبط
رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران در گفتوگو با بورسنیوز مطرح کرد:
تهاتر نفت برای حفظ درآمدهای نفتی/ بازار در انتظار جزئیات فروش نفت
رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:
مرکبات ایران به عراق میرود
با ترمیم خط ششم سراسری؛
از سرگیری صادرات گاز ایران به عراق
از زمان تحریمهای آمریکا؛
گاز ایران برای عراق حیاتی است
رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران در گفتوگو با بورسنیوز مطرح کرد:
تهاتر نفت برای حفظ درآمدهای نفتی/ بازار در انتظار جزئیات فروش نفت
رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:
مرکبات ایران به عراق میرود
با ترمیم خط ششم سراسری؛
از سرگیری صادرات گاز ایران به عراق
از زمان تحریمهای آمریکا؛
گاز ایران برای عراق حیاتی است ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه