بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به بودجه دولت در بخش درآمدها و تبدیل کارگزاری به آژانس مسافرتی.
کد خبر : ۱۸۵۵۵۳
غلام همت آن رند عافیت سوزم / معافیت مالیاتی در بودجه، نبود
به گزارش بورس‌نیوز، یکی از اساتید بورسی برای خرید فیل و طاووس به‌جای عزم به سفر به هندوستان، راهی کشور جنگ‌زده‌ای در سواحل مدیترانه شده تا شاید شکاری برای بازارسرمایه به‌همراه بیاورد تا در روزهای بی‌پولی بازار، دعوای دردی باشد اما متاسفانه بی‌راهه رفتن در پاره‌ای از اوقات جزو دروس مدیریتی بوده که نمی‌شود کتمان کرد، اما ای عزیزسفر کرده، خوش‌آمدی به وطن.

غزل حافظ، برای سرمایه حافظ‌نشینان
اعطای ریسک به بازاری که ترس ورود سرمایه دارد، نیاز است و حیات ؛ غزل 177 لسان‌الغیب چه زیبا گفت که «غلام همت آن رند عافیت سوزم؛ که در گداصفتی کیمیاگری داند».
چه خوش بود زمانی که با کافشن‌پاره تهمتی به بازار زد اما در همان حال، لبخندی بر دل بازار می‌نشست و حتی مسافرکش‌ها نیز در بازار آمدوشد داشتند و مردم برای سرمایه‌گذاری خانه می‌فروختند.


لایحه بودجه و نگاهی بدون ریسک
در‌حالی‌که شیخ‌حسن‌روحانی به‌منظور تنظیم دخل‌وخرج سالانه دولت، بودجه را به بهارستان برده بود، نکات جالبی از این بودجه مشاهده شد که قابل ذکر است.
در جستاری میان جزوات بودجه مشخص شده که بار دیگر حجم انتشار خزانه باردیگر تغییراتی را داشته و اینبار این رقم به 13هزارمیلیارد تومان رسیده و دریافت مطالبات قطعی دولت «وزراتخانه‌ها و موسسات دولتی» از اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی از طریق اوراق تسویه خزانه 2 هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

پیشنهادی که در بودجه دیده نشد
طبق قول نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس، قرار بود که پیشنهاد معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی مطرح شود گویا این پیشنهاد چندان توافقی در پاستور و باب‌همایون بر آن نشده و حتی می‌توان گفت که پیشنهاد، گم شد.

دلار تا آب ببیند، شنا می‌کند
بازهم دلار، دلاری که این‌روزها بر نوسانات بازار موج‌سواری می‌کند و چشمکی به کانال 12هزارتومانی می‌اندازد، دلار امروز قیمت 11هزار و 300 تومان را زد تا بگوید من هم یکی از بازیگر‌های بازار هستم.
البته ‌نمی‌توان به سادگی از امکان اجاره کارت‌های بانکی هرات گذشت زیرا زمانی که دلار خلع‌سلاح شد تنها در گوشه‌ای از بازار نظاره‌گر فروکش‌کردن تب خود نشست اما حال که آبی دیده، می‌خواهد در آن شنا کند.
دلار ثابت کرده که نمی‌تواند محلی امن برای سرمایه‌گذاری باشد که بیراهه نیست در فضای امنیتی بازار که سرمایه با دقت به هر موضوعی واکنش نشان می‌دهد، ریسک سرمایه‌گذاری در دلار با خطری در حد، خطر مرگ و خودسوزی برابری می‌کند.

کارگزارها در آژانس‌های مسافرتی
درحالی که دورنمای صنعت کارگزاری به ظن بسیاری از فعالان این حوزه چندان مناسب و خوشایند دیگر نیست، شنیده شده که برخی از این کارگزاری‌ها عزم سفر به کانادا کرده و بقچه خود را بسته‌اند تا ترک دیار کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر