بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
به دنبال افزایش شاخص ها در بازارهای بورس، قیمت نفت نیز در آخرین روز معاملات سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش داشت.
کد خبر : ۱۸۵۸۰۰

به گزارش بورس نیوز، به دنبال افزایش شاخص ها در بازارهای بورس، قیمت نفت نیز در آخرین روز معاملات سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش داشت، اما با توجه به نگرانی ها در مورد تداوم مازاد عرضه، قیمت نفت در آستانه ثبت اولین کاهش سالانه در طی ۳ سال اخیر قرار دارد.

بروز نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین موجب تقویت احساس حاکم بر بازارها شده است، اما نگرانی ها از تضعیف رشد اقتصاد جهانی همچنان بر بازار سایه افکنده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۶ سنت، معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۵۳ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت پس از دو سال افزایش، امسال حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴۴ سنت، معادل یک درصد افزایش به ۴۵ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۴ درصد افت کرده است.

در طی معاملات پرنوسان هفته گذشته، قیمت نفت همراستا با شاخص های بازار بورس حرکت کرد.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در سیدنی گفت: اگر ترامپ مسائل تجاری‌اش را با چین حل کند، تقاضا برای نفت بالا خواهد رفت.» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته، «مکالمه تلفنی بسیار خوبی» با رئیس‌جمهوری چین داشته و اینکه توافق تجاری احتمالی بین آمریکا و چین دارد خوب پیش می‌رود.

سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا گفت: چین همچنان بیشترین شانس را در کمک به رشد اقتصاد جهانی دارد. هر عاملی که موجب تضعیف شدید اقتصاد چین شود، موجب آسیب دیدن رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه افت مصرف نفت خواهد شد.

تحلیلگران معتقدند، فشارهای کاهشی فعلی در بازار نفت احتمالا از ماه ژانویه یعنی زمانی که اوپک و متحدانش کاهش تولید را آغاز کنند، کمتر خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در هفته گذشته اتفاق افتاد؛

افزایش قیمت سبد نفتی اوپک

در پی آغاز گفت‌وگوی نمایندگان امریکا و چین؛

بالارفتن قیمت نفت با مذاکرات تجاری آمریکا و چین

سی‌ان‌ان گزارش داد؛

مذاکرات دور جدید چین و آمریکا

با شروع سال میلادی جدید؛

افت قیمت نفت در آغاز سال 2019

ارسال نظر