بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
در آستانه برگزاری مجمع سالانه «وبیمه» نگاهی به عملکرد این شرکت در سال مالی که گذشت داشتیم؛ بررسی ها از نگاه مثبت به بازار سهام حکایت می کند.
کد خبر : ۱۸۵۹۲۶

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، با وجود این که شرکت «سرمایه‌گذاری صنعت بیمه» در گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری طبقه‌بندی شده اما بیش از 85 درصد سرمایه‌گذاری‌ها به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم، در حوزه املاک و مستغلات است؛ از این رو، عملکرد این شرکت را باید با شرکت های ساختمانی سنجید.

از 777 میلیارد ريالی که در حوزه املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری شده، بیش از 99 درصد آن به پروژه تجاری-اداری گلستان خیام اختصاص یافته که برای چندمین بار به مزایده گذاشته شده است. 

از طرف دیگر، 24 درصد از سرمایه‌گذاری‌های «وبیمه» در قالب شرکت‌های وابسته و فرعی انجام پرفته که 95 درصد از آن، متعلق به دو شرکت ساختمانی توسعه عمران بیمه و خدمات مهندسی مشاور ایران بوده که در بخش املاک و مستغلات فعال هستند.

در این میان، شرکت‌های بورسی سهم 13 درصدی از سبد سهام «وبیمه» دارند که عمده آن به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اختصاص یافته که شواهد حاکی از آن بوده که «وبیمه» در امر سرمایه‌گذاری در بازار سهام موفق عمل کرده؛ چراکه در مقابل افزایش 91درصدی بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، ارزش روز آن 155 درصد رشد به خود دیده است.

سهم حداقلی سهامداران «وبیمه» / سرمایه‎های این شرکت در صندوق

بازده سبد سهام «وبیمه» در سال مالی منتهی به شهریور 97 بیش از 94 درصد بود؛ این رقم در سال مالی قبل 21 درصد بود.

سهم حداقلی سهامداران «وبیمه» / سرمایه‎های این شرکت در صندوق

در نتیجه افزایش سود انباشته از رقم 471 میلیارد ريال در سال 96 به 569 میلیارد ريال در پایان سال مالی 97، ارزش ویژه «وبیمه» رشد 8درصدی را تجربه کرد. 

قابل ذکر است که ارزش ویژه یک معیار کلیدی از ارزش هر کسب‌وکاری به حساب می‌آید و زمانی که با افزایش همراه باشد، نشان‌دهنده وضعیت مطلوب سلامت مالی است.

سهم حداقلی سهامداران «وبیمه» / سرمایه‎های این شرکت در صندوق

شرکت «سرمایه‌گذاری صنعت بیمه» در نظر دارد تمام یا بخشی از حصه خود در پروژه تجاری- اداری گلستان خیام را به‌صورت نقد، اقساط یا تهاتر بفروش رساند؛ همچنین، علاوه بر برخی شرکت‌های غیربورسی، سه دستگاه آپارتمان با کاربری اداری را از طریق مزایده به‌فروش خواهد رسید.

این شرکت امروز به مصاف مجمع سالانه می‌رود، مجمعی که در سالیان گذشته چندان خوشایند سهامداران نبوده و سود حداقلی بین آن‎ها تقسیم گردید. 

با توجه به روند سالیان گذشته انتظار می رود در مجمع امروز نیز حدود 10 درصد سود تحقق یافته (حدود 20 ريال)، تقسیم گردد.

سهم حداقلی سهامداران «وبیمه» / سرمایه‎های این شرکت در صندوق

اشتراک گذاری :
ارسال نظر