بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
در آخرین روز معاملات بورس تهران رقم خورد؛

افت شاخص کل تالار شیشه ای

آخرین روز هفته برای بورس تهران با افت شاخص کل همراه شد. طی معاملات امروز، تالار شیشه ای شاهد رفتار بورس بازان در دو جبهه متفاوت بود.
کد خبر : ۱۸۵۹۸۹

به گزارش بورس نیوز، آخرین روز هفته برای بورس تهران با افت شاخص کل همراه شد. طی معاملات امروز، تالار شیشه ای شاهد رفتار بورس بازان در دو جبهه متفاوت بود. گروهی به قصد عرضه و شناسایی سود در نماد‌های بزرگ فعالیت می کردند و گروه دیگر که کماکان به خرید در نمادهای بانکی و خودرویی ادامه دادند.

شاخص کل بورس تهران امروز با افت ۹۴۰ واحدی مواجه شد و به سطح ۱۶۰هزار و ۹۰۰ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در معاملات روز چهارشنبه با افت محدود ۵۰ واحدی همراه شد و و همچنان در یک قدمی کانال ۲۹ هزار واحد باقی ماند.

در معاملات امروز تالار شیشه‌ای ارزش معاملات با رشد ۲۱ واحدی نسبت به روز کاری قبل، به ۹۳۸ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات نیز نسبت به روز سه شنبه رشد ۱۳ درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب این مولفه بورسی امروز به حدود ۴ میلیارد و ۲۱۲ میلیون سهم ارتقا بافت.

در جریان معاملات آخرین روز هفته نماد‌های «شپنا»، «فولاد»، «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر را بر افت شاخص کل داشتند. در سمت مقابل نیز نمادهای دو شرکت بانک صادرات و پاسارگاد مانع از افت بیشتر شاخص کل شدند.

در میان گروه‌های صنعتی بورس، بانک‌ها بیشترین ارزش معاملات روزانه را به ثبت رساندند. به این ترتیب این گروه در معاملات روز چهارشنبه ۳۷۶ میلیارد تومان ارزش معامله داشتند. بعد از بانک‌ها، خودرویی‌ها در رده دوم قرار گرفته اند. نمادهای خودرویی امروز ارزش معاملاتی بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان به ثبت رساندند.

امروز بورس تهران شاهد گردش زمین معاملات به سمت حقیقی‌ها بود تا مالکیت کل هفته به نام این گروه رقم بخورد. بر همین اساس خالص تغییر مالکیت روزانه بورس تهران به ۲۱ میلیارد تومان و از سمت حقوقی به حقیقی انجام شد. بیشترین خرید حقیقی‌ها در نماد‌های بانکی بود. بازیگران خرد در حالی حدود ۱۲۸ میلیارد تومان نماد بانکی خریداری کردند، که خودرویی‌ها با اختلاف بسیار زیادی در رده دوم بیشترین تقاضا جای گرفتند. حقوقی‌ها نیز مانند بسیاری از روزهای قبل به حمایت از نمادهای بزرگ بورسی اکتفا کردند. این گروه بیشترین ‌جمعآوری صفوف را در محصولات شیمیایی داشتند و بعد از آن در کانه‌های فلزی تحرک بیشترین داشتند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر