بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس؛

تعرفه آب بازنگری می‌شود

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری وزارت نیرو گفت: در راستای اصلاح الگوی مصرف، کارگروه سازگاری با کم آبی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، به بازنگری در تعرفه‌های بخش آب اقدام کرده‌اند.
کد خبر : ۱۸۶۰۲۷
به گزارش بورس نیوز، بنفشه زهرایی، با بیان این‌که در سال جاری اقدامات متعددی برای کاهش مصرف آب در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از این اقدامات، تشویق ادارات دولتی به نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب بوده است که در این راستا نیز هیات دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرد.

وی افزود: براساس مصوبه هیات دولت، ادارات دولتی ملزم به کاهش مصرف خود تا ۲۰ درصد شدند. علاوه بر این، قرار شد که اگر طی یک‌ماه به میزان مصرف تعیین شده نرسد، شرکت‌های آبفا برروی قبوض آن‌ها جریمه لحاظ کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقاء بهره‌وری وزارت نیرو با بیان این‌که شرکت‌های آبفا، ساختمان‌های مختلف دولتی را از نظر استاندارد بودن شیرآلات مورد بررسی قرار دادند، ادامه داد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته ازسوی شرکت آب و فاضلاب، به ادارات دولتی اعلام شد که چه‌طور می‌توانند میزان مصرف خود را استاندارد کنند، در همین راستا، بسیاری از دستگاه‌های دولتی میزان مصرف خود را کاهش داده‌اند.

زهرایی اظهار کرد: علاوه بر این، سازمان برنامه و بودجه نیز بودجه‌ای را به شرکت‌های ‌آب و فاضلاب به‌منظور تجهیز مکان‌های عمومی مانند مساجد و مدارس به لوازم کاهنده مصرف اختصاص داد و اکنون نیز ما در حال جمع‌آوری گزارش‌ها و میزان عملکرد این طرح هستیم.

وی افزود: علاوه بر این، در کارگروه سازگاری با کم‌آبی مصوباتی در راستای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف به تصویب رسید و اکنون نیز در مرحله‌ی ابلاغ هیات دولت قرار دارد.

او با اشاره به دیگر اقدامات صورت‌گرفته برای مدیریت مصرف آب در کشور گفت که در حوزه مصرف آب، در بخش کشاورزی در کارگروه سازگاری با کم‌آبی مصوبه ممنوعیت کشت برنج در استان‌های غیرشمالی مصوب شد و اکنون این مصوبه مراحل نهایی خود را طی کرده است.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقاء بهره‌وری وزارت نیرو، شیوه‌نامه اجرای این طرح در کارگروه ملی و هیات دولت به تصویب رسیده که در جلسه آتی کارگروه ملی اگر تصویب شود، به همه استان‌ها ابلاغ خواهد شد و از این طریق می‌توانیم شاهد کاهش سطح زیرکشت در استان‌های غیرشمالی باشیم.

چندی پیش نیز دستورالعمل نحوه تدوین گزارش‌های سازگاری با کم‌آبی استان‌ها در ششمین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب و به استانداران به عنوان رؤسای کارگروه‌های استانی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، ابلاغ شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

سازگاری با کم‌آبی، برنامه‌ریزی بلندمدت برای منابع آب استان تهران

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور خبر داد:

تخفیف ۳۰ درصدی برای بیمه ماشین‌آلات کشاورزی

ثبت‌نام جدید از سوی سازمان خصوصی‌سازی تکذیب شد؛

ثبت‌نام سهام‌عدالت با کُد بی‌عدالتی

ارسال نظر