بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
بعداز انتشار گزارش قدرتمند مشاغل صورت گرفت؛

اثر یک گزارش در جهش ۷۰۰ واحدی شاخص داوجونز

بعداز انتشار گزارش قدرتمند مشاغل و اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا در مورد انعطاف‌پذیر بودن بانک مرکزی در مورد افزایش نرخ بهره، شاخص داوجونز با جهش ۷۰۰ واحدی روبرو شد.
کد خبر : ۱۸۶۰۷۰
به گزارش بورس نیوز، در پایان معاملات روز جمعه و پس از انتشار گزارش قدرتمند مشاغل و اظهارات جرومی پاول در مورد انعطاف‌پذیر بودن بانک مرکزی در مورد افزایش نرخ بهره،، هر ۳ شاخص مهم بورس آمریکا بیش از ۳ درصد جهش کردند.

همچنین شاخص‌های سهام در پایان یک هفته پرنوسان که اولین هفته معاملاتی ۲۰۱۹ بود به سود هفتگی دست یافتند.  سهام تکنولوژی پیشتاز رشد سهام بودند و ۴.۳ درصد جهش کردند. این درحالی است که صنعت آی تی بدترین روز ۷ سال گذشته را ثبت کرده بود و سهام اپل هم پس از دو روز متوالی سقوط سنگین با جهش ۳.۹ درصدی روبرو شد.

گزارش اشتغال آمریکا در ماه دسامبر، منتشر شد و نشان داد اقتصاد آمریکا در این ماه ۳۱۲۰۰۰ شغل ایجاد کرده و بسیار فراتر از ۱۷۷۰۰۰ شغلی بود که طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود اضافه شود.

جرومی پاول در بیاناتی که بازارها را به شدت تقویت کرد گفت : بانک مرکزی نسبت به ریسک‌هایی که سرمایه ‌گذاران را تهدید می‌کند حساس است و در سیاست‌گذاری افزایش نرخ بهره خود هم با انعطاف‌پذیری بیشتری عمل خواهد کرد.

رابرت پاولیک استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در نیویورک اعلام کرد: وقتی چنین گزارش مشاغل قدرتمندی در اختیار دارید و رییس فدرال‌رزرو می‌گوید که صبور و انعطاف‌پذیر است این احساس در بازارها به وجود می‌آید که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

همچنین ادامه مذاکرات تجاری چین و آمریکا که از سوی وزارت تجارت چین اعلام شد باعث شد تا رشد بازارها تقویت شود. میانگین صنعتی داوجونز ۷۱۰ واحد یا ۳.۱۳ درصد جهش کرد و به ۲۳۳۹۶.۹ واحد رسید. جهش بلند ۷۸.۰۶ واحدی یا ۳.۱۹ درصدی اس‌اندپی۵۰۰ این شاخص را به ۲۵۲۵.۹۵ واحد رساند. شاخص کامپوزیت نزدک موفق شد ۲۶۸.۴۸ واحد یا ۴.۱۵ درصد جهش کند و در ۶۷۳۱.۹۹ واحد به کار خود پایان دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با افزایش امیدواری‌ نسبت به حل و فصل منازعات تجاری چین و آمریکا؛

بورس‌های جهانی روند صعودی به خود گرفت

پس از شوک کاهش صادرات چین در ماه دسامبر؛

سقوط آزاد سهام آسیا و اروپا

در سال میلادی گذشته صورت گرفت؛

۲ هزار میلیارد دلاری شدن بدهی خارجی چین

از سوی مرکز راهبردی افتای ریاست‌جمهوری اعطا شد؛

دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط بانک توسعه صادرات

ارسال نظر