بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران گفت:

تقویت صنعت مالی کشور به واسطه شرکت‌های سرمایه‌گذاری

رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران گفت: در زیرمجموعه بازار سرمایه صندوق‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و مشاوره‌های سرمایه‌گذاری به تقویت صنعت مالی کشور کمک شایانی کرده‌اند.
کد خبر : ۱۸۶۱۸۱

به گزارش بورس نیوز، فرزام ابوعلی اظهار کرد: در زیرمجموعه بازار سرمایه نیز صندوق‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و مشاوره‌های سرمایه‌گذاری به تقویت صنعت مالی کشور کمک شایانی کرده‌اند.

وی با اشاره به تقویت باور عمومی به ابزارهای جدید بازار سرمایه و کارکردهای آن، معرفی و به کارگیری این ابزارها را در عمق بخشی به بازار مهم دانست و تاکید کرد: از آنجا که ابزارهای جدید، پاسخی به سلایق گوناگون سرمایه‌گذاران هستند و هر کدام به نوعی ریسک بازار را پوشش می دهند، تنوع این ابزارها قطعا برای وضعیت کلی بازار مطلوب خواهد بود.

ابوعلی ادامه داد: با این رویکرد، ابزار آتی سبد سهام هم جزو ابزارهای نوینی است که می تواند در بازار سرمایه کارآیی مناسبی داشته باشد و بخشی از ریسک‌های بازار را پوشش دهد.

وی توضیح داد: در رابطه با ریسک‌های بازار ممکن است در دراز مدت برخی ابهامات به بازار اضافه شود ولی به هر صورت برای دوره کوتاه مدت یکی دو ماهه بعید است تغییر جدی در مجموعه بازار سرمایه رخ دهد .

ابوعلی خاطرنشان کرد: به لحاظ بین‌المللی نیز قیمت کامودیتی‌ها، نفت، نرخ ارز، بودجه ۹۸ ، تحریم‌ها و مواردی از این قبیل ، همه نکاتی است که باعث می شود حجم فروش شرکت‌های صادرات محور تحت تاثیر قرار بگیرد؛ به ویژه اینکه در اقتصاد تورمی همیشه شاخص بورس رشد داشته است.

رئیس هیأت مدیره کانون کارگزاران در پایان با اشاره به سیاست‌های دولت و مجلس درخصوص بازار سرمایه و جهت‌گیری کلی بودجه ۹۸ خاطرنشان کرد: تصمیمات کلان سیاستگذاران و نوع نگاه آنها به اقتصاد مولد می‌تواند بازار را به سمت شفافیت بیشتر سوق دهد و سیاست‌های ارزی و بانکی از جمله مواردی است که همواره در کانون توجه سهامداران و فعالان بازار سرمایه خواهد بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره شرکت مدیریت فناوری گفت:

وارانت سبد سهام نوعی ابزار مشتقه

معاون نظارت بر بورس‌‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

تغییرات نرخ ارز، مساله اقتصاد ما در سال جاری

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت:

اهمیت بازار سرمایه با چالش‌های جدید اقتصادی

ارسال نظر