بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

تامین مالی واحد‌های تولیدی، مهمترین اولویت وزارت صمت

زرندی گفت: تامین مالی واحد‌های تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد کشور، یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه است و می‌توان از سرمایه‌های خرد مردمی در این زمینه بهره برد.
کد خبر : ۱۸۷۲۴۰
به گزارش بورس نیوز، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه با برخی از مدیران دستگاه‌های اقتصادی گفت: مشکلات مربوط به تحریم و تاثیرات آن در بخش تولید و تجارت و مشکلات ارزی، باعث شده نیاز بیش از پیش بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی شده است و راهکارهای مختلف تامین مالی با همفکری بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و صاحبنظران اقتصادی بررسی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از مواد قانونی همچون تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال و طرح رونق تولید برای تامین مالی تولید در نظر گرفته شده است و برای برخی صنایع خاص مثل قطعه سازی  تسهیلات جداگانه ای تخصیص داده شده است.

زرندی با بیان اینکه مجموع این تسهیلات نیاز صنعت، معدن و تجارت را پاسخ نمی‌دهد، افزود: سیستم بانکی کشور، ظرفیت مشخصی برای تأمین مالی صنعت را دارد و باید به دنبال راهکارهای جدیدی باشیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از ابزارهای جدید تأمین مالی یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی گفت: تجارب جهانی نشان می دهد که اتکای تولید فقط به بانک‌ها نیست و باید از سایر بازارهای مالی برای تامین سرمایه بهره برد.

زرندی تاکید کرد: مذاکرات و جلسات متعددی با مسئولان فرابورس، بورس و شرکت‌های تامین سرمایه برگزار کردیم تا بتوانیم واحدهای تولیدی را به این سمت هدایت کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: در بیمه، سرمایه زیادی وجود دارد که به دنبال راهکاری هستیم تا این منابع به سمت تولید بیاوریم.

وی گفت: "صندوق پروژه ها" و "سرمایه های خرد مردمی" از موضوعاتی است که باید با تولید پیوند بخورد.

زرندی تاکید کرد: البته در این نگاه، باید فرهنگ سازی مناسبی در صنعتگران ایجاد شود تا آنان ترغیب شوند به طرف ابزارهای جدید مالی بروند چرا که فرصت ها و قابلیت های خوبی در بازار سرمایه وجود دارد که صنعتگران می توانند از آن استفاده کنند. مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس آمادگی خود را جهت تسهیل استفاده صنعت از ابزارهای بازار سرمایه اعلام کرده اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: این موضوعات را با خانه های صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های بخش خصوصی مطرح کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم فضای جدیدی برای تامین سرمایه تولید ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درجلسه رییس هیات مدیره ایمیدرو با روسای تشکل‌های معدنی صورت گرفت؛

ضرورت بازنگری نقشه راه معادن

ارسال نظر