بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
برای استقبال بخش خصوصی از خرید نفت در بورس؛

تسهیل «نحوه عرضه» و «شرایط پرداخت و تسویه» برای خریداران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای استقبال بیشتر بخش خصوصی از خرید نفت در بورس باید «نحوه عرضه» و «شرایط پرداخت و تسویه» را تسهیل کرد، افزود: اگر این شرایط تسهیل شود استقبال بخش خصوصی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۸۷۴۵۲

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی داورانی، سومین مرحله عرضه نفت در بورس را ارزیابی کرد و گفت: اگرچه عرضه نفت در بورس تاثیرات مثبت اقتصادی در پی دارد اما «محور تصمیمات» مرتبط با خرید و فروش نفت قابل تبدیل به فرآورده و نفت صادراتی می‌تواند در نوع استقبال بخش خصوصی از این عرضه تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم با بیان اینکه برای استقبال بیشتر بخش خصوصی از خرید نفت در بورس باید «نحوه عرضه» و «شرایط پرداخت و تسویه» را تسهیل کرد، افزود: اگر این شرایط تسهیل شود استقبال بخش خصوصی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادمه داد: «عدم اطلاع‌رسانی جامع» و «عدم دعوت از فعالان اقتصادی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی» نیز در میزان استقبال فروش نفت در بورس تاثیرگذار است چراکه آن‌ها سندیکا و حجم سرمایه بزرگی دارند.

به اعتقاد پورابراهیمی داورانی عرضه نفت در بورس اقدام قابل دفاعی است اما باید موارد جوانبی آن نیز به درستی انجام گیرد تا این اتفاق به ثمر بنشیند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درحالی که معتقد است در صورت سهل شدن شرایط عرضه نفت در بورس و نحوه تسویه با خریداران، این اقدام طی هفته‌های دیگر با استقبال بخش خصوصی و فعالان اقتصادی رو به رو می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از نمایندگان سفارتخانه‌ها به روش‌های مختلف برای خرید نفت از طریق بورس اعلام آمادگی کرده‌اند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر