بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس گفت:با نهایی شدن لایحه سهام عدالت، هدف اصلی سیاست های اصل 44 که تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و پس‌انداز است محقق می‌شود از سوی دیگر قیومت همیشگی دولت از سهام عدالت برداشته و مردم می‌توانند خود بر این سهام مدیریت کنند.
کد خبر : ۱۸۷۴۷۷

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون متبوعش، به حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونت نظارت مجلس و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت گفت: مواد 25، 26، 28 و 14 قانون رفع موانع تولید -که درباره بازار سرمایه و بورس است- مورد بررسی قرار گرفت تا نخستین گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با موضوع اجرای «قانون رفع موانع تولید» برای قرائت در صحن آماده شود.

وی یادآور شد: براساس گزارش‌های ارائه شده، اگرچه سازمان بورس به برخی از وظایف خود در حوزه قانون رفع موانع تولید عمل نکرده است اما بسیاری از تکالیف نیز اجرایی شده و بخش اندک باقی مانده نیز در حال تحقق است.

فولادگر با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون حمایت ویژه از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، اظهار کرد: لایحه سهام عدالت در کارگروه‌های مختلف کمیسیون در حال بررسی است و کمیسیون در 20 جلسه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، اساتید دانشگاه، صاحب نظران حوزه اقتصادی، سهام، بورس بازار سرمایه و مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و دارایی و بورس این لایحه را بررسی کرده است.

وی با بیان اینکه در جلسه شب گذشته اکثر مواد لایحه سهام عدالت مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: مواد باقی مانده در جلسه سه شنبه جاری بررسی خواهد شد؛ کمیسیون در تلاش است طی هفته جاری گزارش را جمع‌بندی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ممکن است دولت و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تقاضای تغییر دستورکار صحن علنی برای بررسی لایحه سهام عدالت را ارائه دهند تا این موضوع پس از 10 سال ساماندهی شود و مردم بتوانند طعم آن را بچشند و علاوه بر سود پرداختی به تدریج زمینه مالکیت و مدیریت مردم بر سهام عدالت فراهم شود.

وی با اشاره به زمان احتمالی بررسی لایحه سهام عدالت، بیان کرد: بررسی این لایحه پیش از بررسی بودجه سال 98 در صحن علنی بعید به نظر می‌رسد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس تاکید کرد: با نهایی شدن لایحه سهام عدالت، هدف اصلی سیاست های اصل 44 که تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و پس‌انداز است محقق می‌شود از سوی دیگر قیومت همیشگی دولت از سهام عدالت برداشته و مردم می‌توانند خود بر این سهام مدیریت کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح کرد:

انتقال مدیریت از دولت به بخش خصوصی

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت:

تشکیل هیات نظارت برای مشخص کردن تخلفات

نسخه اولیه کتاب دخل و خرج پایتخت پیچیده شد؛

بررسی جزئیات هزینه کتاب دخل و خرج سال آینده

ارسال نظر