بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مدیرعامل بانک قرض‌‎الحسنه مهر ایران خبر داد:

پرداخت بیش از ۴ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران بیان داشت: این بانک طی یازده سال فعالیت مطلوب در حوزه قرض الحسنه بالغ بر ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از ۳۲۸ هزار میلیارد ریال پرداخت نموده که ۴۲ درصد تعداد پرداختی در دو سال اخیر، شامل ۷۵۲ هزار فقره در سال ۹۶ و نزدیک به یک میلیون فقره از ابتدای سال ۹۷ تاکنون صورت گرفته شده است.
کد خبر : ۱۸۷۸۷۷
به گزارش بورس نیوز، مرتضی اکبری در ادامه افزود: همچنین ۵۷ درصد مبالغ پرداختی در ۲ سال اخیر، شامل ۸۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ و ۱۰۵ هزار میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر استقبال مردم از خدمات این بانک به ویژه در سال های اخیر اظهارداشت: از ابتدای تاسیس تا کنون بیش از ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار سپرده گذار جذب شده که سهم آن در سال های ۹۶ و ۹۷ جمعاً به میزان ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر معادل ۳۸ درصد است.

وی تصریح کرد: مانده منابع بانک قرض الحسنه مهرایران در پایان سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده که طی ۲ سال اخیر با رشد ۲۴۵ درصدی مواجه و در حال حاضر بالغ بر ۱۵۴ هزار میلیارد ریال می باشد.

دکتر اکبری با اشاره به پایین بودن میزان مطالبات این بانک به عنوان یکی از شاخص های برتر آن، خاطرنشان کرد: نسبت مطالبات بانک از ابتدای تاسیس تا کنون حدوداً یک درصد بوده که این نسبت در شبکه بانکی استثناء است.

مرتضی اکبری با اشاره به مقبولیت عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در میان اهل سنت نیز بیان داشت: تنها در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۴۵ درصد از منابع بانک متعلق به عزیزان اهل سنت می باشد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران خاطرنشان کرد: ایــن بانــک بــا انعقــاد تفاهنامه هــای حمایتــی بــا نهادهایــی ماننــد وزارت بهداشــت، ســازمان بهزیســتی، ســازمان زندانهــا، کمیتــه امــداد خمینــی (ره) ، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شورای عالی مناطق آزاد و ... نقــش بســزایی را در تقویــت و توانمند ســازی اقشــار آســیب پذیــر جامعــه، حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی ایفــا نمــوده اســت.

دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهرایران امسال نیز با معطوف ساختن توجهات خود به دانشجویان و آموزش عالی کشور به عنوان نیروی مولد، متخصص و ماهر و همچنین پتانسیل ذاتی برای آبادانی ایران عزیز اسلامی طی تفاهمنامه هایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی و کاربردی، مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاه علامه طباطبایی گام موثری برای توانمندسازی دانشجویان شهریه پرداز از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دانشجویی برداشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر