بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

احتمال فشار فروش حقوقی‌ها در روزهای پایانی سال

در هفته های پایانی سال، صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی، فروشنده سهام خواهند بود و ممکن است به این دلیل، نقدینگی تا پایان سال از بازار خارج شود.
کد خبر : ۱۸۸۰۲۷
به گزارش بورس نیوز روند فرسایشی بازار سرمایه کماکان ادامه دارد. سهامداران شور و شوقی برای معامله ندارد و حجم معاملات نیز زیاد نیست. حضور حقوقی ها اگرچه بیشتر از حقیقی هاست اما به اندازه ای نیست که روند قیمت سهام شرکت های بزرگ را متاثر کند. این اتفاق سبب شده تا سرمایه گذاران به سمت نمادهای کوچک تر متمایل شوند و این فرصتی برای برخی سفته بازان شده است که نمادهایی که اتفاقی در آن ها رخ نداده است را نیز با تقاضا همراهی کنند.
نظر می‌رسد بازار سرمایه مدت‌هاست درگیر دست‌و‌پنجه نرم کردن با تحولات کند واقعی اقتصاد کشور است و مرتبا پیش‌بینی‌های رو به بهبود سرمایه‌گذاران را خنثی می‌کند. رکود حاکم بر اقتصاد مانند وزنه‌ای از رشد بازار جلوگیری می‌کند و اثرات تحریم ها، افت شدید قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها و نیز پایین آمدن بازده مورد انتظار مهمترین علل رخوت بازار سرمایه هستند.

سید جلال صادقی شریف مدیرعامل کارگزاری امید سهم در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سرمایه به بورس‌نیوز گفت: با توجه به ابهام وضعیت الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی، موسوم به پالرمو و کمبود نقدینگی در بازار سرمایه؛ با اینکه قیمت‌های جهانی و فلزات مثبت بوده ولی بازار به آن توجه چندانی نکرده است.

وی افزود: گزارش‌های 9 ماهه همه خوب است، ولی درعین حال بازار رمق چندانی نداشته و به گزارش ها اعتنایی نکرده است. گرایش سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری و نوسان گیری در سهم‌های کوچک تر است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با علت رخوت بازار اظهار داشت: بی رمق بودن بازار سرمایه به دلایل سیاسی و ابهامات FATF و پالرمو و... است. پول جدید نیز به بازار وارد نشده و به نظر می رسد شرایط بازار تا پایان سال مبهم باشد.

صادقی شریف در خاتمه تصریح کرد: به نظر می رسد در هفته های پایانی سال، صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی، فروشنده سهام خواهند بود و ممکن است به این دلیل، نقدینگی تا پایان سال از بازار خارج شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

سفته و برات ۱۰ درصد کم شد

در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

نظر رییس دفتر رییس‌جمهور درباره FATF

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

توقف حقوقی‌ها در فروش سهام عاملی برای نجات بازار/ ترس بازار از ابهامات سیاسی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کرختی تعطیلات به تن بازار ماند / بانکی‌ها مستعدترین گروه بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
United States of America
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
وقتی دولت فروشنده سهام می شود شرکتها یارای مقابله با افت قیمت سهام ندارند مگر شرکت هایی که از بنیه مالی خوبی (سیمان تهران) برخوردارند و به ارگان پولداری مانند سپاه تعلق دارند، آنهم به دلیل عدم رعایت اصول سازمان به تعلیل فعالیت گرفتار و از گردونه فعالیت بیرون می روند، اگر ممکن است دولت دست از سر شرکت های بورسی بردارد و تنها به فروش نفت، ارز و طلا، خودروهای خارجی به 2 الی سه برابر قیمت، گرفتن مالیات، تملک مالکانه بر شرکت ها و ... بپردازد، این فعالیتهای اقتصادی دولت کم نیست معلوم نیست چرا دولت به فروش سهام دست می برد؟ لطفاً مدیرانی بر سر کار باشند که برای خدا کار کنند و در پی حق مدیریت، حق سرپرستی و اضافه کاری های خارج از عرف نیستند که هر کدام بیش از حقوق ذینفعان می باشد.