بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
فعال صنعت ترکیه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

تحریم‌ها مانع حضور فعالان ترک در ایران نمی‌شود

کشورهای ترکیه و ایران به دلیل مرز مشترک با یکدیگر، تبادلات اقتصادی خود را به‌خوبی ادامه خواهند داد.‏
کد خبر : ۱۸۸۴۴۶

اونر کایا فعال صنعت فولاد ترکیه از شرکت چیلی کرانول در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: از حدود 42 سال پیش شرکت چیلی کرانول فعالیت خود را با تولید دانه‌های استیل شاد پلاست آغاز کرده است.

وی ادامه داد: دانه‌های استیل شاد پلاست برای تمیز کردن و صیقل دادن تولیدات فولادی، زنگ بری و رنگ بری استفاده می‌شود مثلاً اگر بخواهید هواپیما را مجدداً رنگ کنید روی رنگ قبلی آن نمی‌توان این کار را انجام داد.

کایا تصریح کرد: برای رنگ‌کاری مجدد هواپیما، شاد پلاست را به سمت هواپیما شلیک می‌کنند، این دانه‌ها رنگ کل سطح را برده و زنگ‌زدگی‌ها را نیز تصحیح می‌کند و به بدنه می‌رسد، سپس می‌توان رنگ‌آمیزی مجدد کرد.

وی افزود: این شاد پلاست ها در دو نوع تولید می‌شود. یکی کربن پایین (low carbon) و دیگری کربن بالا (high carbon).. تفاوت کربن پایین و کربن بالا در این است که وقتی کربن پایین به سمت هواپیما شلیک می‌شود ترک نمی‌خورد، نوک‌تیز نمی‌شود و خراب نمی‌کند و عین توپ فقط پودر می‌شود و پایین می‌آید. اما؛ اگر کربن بالا باشد ممکن است که رنگ جدید ترک بخورد و به کالا صدمه بزند.

این فعال صنعت فولاد تأکید کرد: مجموعه ما 6 درصد بازار ترکیه را در اختیار دارد و بازارهای صادراتی مانند ایران، کشورهای اروپا و کشورهای خاورمیانه نیز در تصاحب ما هستند.

اونر کایا در مورد تأثیر تحریم‌ها بر فعالیت‌های این مجموعه صنعتی ترکیه در ایران گفت: من اعتقادی به این ندارم که تحریم می‌تواند جلوی کار ما را بگیرد. ما ازنظر جغرافیایی با کشور ایران همسایه و برادر هستیم و نمی‌توانیم باهم کار نکنیم و آینده روشنی را ازنظر کاری بین دو کشور می‌بینیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر