بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: واگذاری قیر رایگان تنها به پروژه‌های عمرانی فعال با هدف ساماندهی نظام توزیع این محصول صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۱۸۸۴۸۴

تخصیص قیر رایگان با هدف ساماندهی نظام توزیع این محصول

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای توزیع قیر رایگان در پروژه‌های عمرانی کشور، گفت: در شرایط کنونی وزارتخانه تنها به پروژه‌های فعال در کشور قیر ارائه می‌کند، یعنی پروژه‌های عمرانی غیرفعال مشمول دریافت این محصول نیستند.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: واگذاری قیر رایگان تنها به پروژه‌های عمرانی فعال با هدف ساماندهی نظام توزیع این محصول صورت می‌گیرد، زیرا در برخی از موارد این مسئله وجود داشت که افراد قیر را در بازار آزاد به فروش برسانند، از این رو وزارت راه و شهرسازی برای مقابله با این مسئله، سازوکاری را برای توزیع قیر ایجاد کرد.

وی گفت: در شرایط کنونی برخی از پروژه‌های عمرانی پیشرفتی نداشته و فاقد اعتبارات کافی هستند، بنابراین تخصیص قیر رایگان به این پروژه‌ها به هیج وجه توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بر اساس اصول تعیین شده، قیر رایگان به پروژه‌های با پیشرفت عمرانی بالا تخصیص داده می‌شود، یعنی آن که قیر رایگان به پروژه‌هایی حتی با پیشرفت 70 یا 80 درصد نیز ارائه نشده و تنها زمانی که پروژه در مراحل پایانی قرار دارد، قیر داده می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس حدود 4 میلیون تن قیر رایگان در سال 97 توزیع شده است، گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تخصیص قیر رایگان صددرصدی بوده، از این رو این وزارتخانه تا بهمن ماه به تمام تعهدات خود در این حوزه عمل کرده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر