بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری؛

سرمایه‌گذاری سپه 305ریال سود به ازای هر سهم ساخت

این شرکت سرمایه‌گذاری در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری، سود خالص 2.040 میلیارد ریالی را محقق کرد.
کد خبر : ۱۸۸۵۹۸

به گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری سپه در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری، سود خالص 2.040 میلیارد ریالی را محقق کرده است. این سود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، افزایش سود سهام دریافتی شرکت و رشد سود فروش سرمایه‌گذاری‌های آن، از دلایل اصلی رشد سودآوری این شرکت در سال 1397 هستند.

جمع درآمدهای عملیاتی شرکت در این سال، 2.100 میلیارد ریال شامل 1.760 میلیارد ریال سود سهام، 300 میلیارد ریال سود فروش سهام و 40 میلیارد ریال سایر درآمدها بوده است که به ترتیب رشد 49، 147 و کاهش 65 درصدی را نشان می‌دهد.

جمع سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت این شرکت بر اساس ترازنامه پایان آذرماه سال جاری، مبلغ 9.755 میلیارد ریال بوده است. تنوع شرکت‌های سرمایه‌پذیر در این شرکت زیاد است و این مبلغ سرمایه‌گذاری در بیش از 60 شرکت سرمایه‌گذاری شده است.

شرکت‌های اصلی سرمایه‌پذیر این شرکت در جدول زیر ارائه‌ شده است:



درآمد سود سهام محقق شده شرکت در سال گذشته، مبلغ 1.760 میلیارد ریال بوده است که بیش از 83 درصد کل درآمدهای عملیاتی آن را شامل می‌شود. این درآمد نسبت به سال قبل رشد 49 درصدی داشته است.

در جدول زیر، سهم شرکت‌های اصلی سرمایه‌پذیر را از کسب درآمدهای عملیاتی مشاهده می‌کنید:


همچنین، در این سال مبلغ 300 میلیارد ریال سود فروش سهام شناسایی‌شده است که این سود عمدتاً از محل فروش سهام شرکت‌های پتروشیمی شازند با سود 75 میلیارد ریالی، پتروشیمی فن‌آوران با سود 32 میلیارد ریالی، بهپاک با سود 62 میلیارد ریالی و بیمه ملت با سود کسب‌شده 59 میلیارد ریالی است.


در پایان، می‌بایست به این نکته اشاره کرد که سود کسب‌شده شرکت سرمایه‌گذاری سپه در سال جاری مربوط به سود سهام سال 1396 شرکت‌های سرمایه پذیر است که مجامع آن‌ها در سال 1397 برگزارشده است و با توجه به رشد بالای سودآوری شرکت‌ها در سال 1397 با توجه به نوسانات نرخ ارز و تورم فزاینده ماه‌های اخیر، انتظار رشد بالایی در سود محقق شده سال آینده شرکت نسبت به سال جاری را خواهیم داشت و انتظار برای کسب سود حداقل 500 ریالی به ازای هر سهم با سرمایه فعلی شرکت دور از دسترس نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر