بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
اتاق بازرگانی در دوره جدید خود نیازمند ورود ابزار، قانون و ادبیات جدیدی به نام کسب و کارهای جدید بوده تا فضای اقتصادی کشور بتواند با پتانسیل های نهان خود حرکت کند.
کد خبر : ۱۸۸۹۵۳
مرزبندی‌های اتاق تهران باید تغییر کند/ اتاق بازرگانی باید برای تمام فعالان اقتصادی باشد
فرشید شکرخدایی نایب رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق ایران در نشست خبری پویش "همه برای همه ایران" که در انتخابات اتاق بازرگانی تهران حضور دارد، در بین خبرنگاران اظهارکرد: پویش "همه برای همه ایران" از سه ماه گذشته آغاز شده تا با نگاهی جدید مرزبندی‌های اتاق ایران را تغییر دهد چراکه این گروه معتقد بوده که باید اتاق بازرگانی باید برای تمام فعالان اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: مهم ترین اهداف اتاق بازرگانی تمرکز بر اهداف خرد باید باشد اما این هدف بدون پیگیری اهداف کلان محقق نمی‌شود اما باید بر تمامی بنگاه های اقتصادی متمرکز بود و نمی توان با تغییرات مداومی که در حال رخ دادن است، در تفکر پیگیری تمام اهداف بود؛ البته بیشتر اهداف اقتصادی در اتاق های بازرگانی حول محور اقتصاد کلان بوده و کمتر ورود به اقتصاد خرد تجربه شده است.

شکرخدایی اظهارکرد: تمامیل عمومی اغلب موضوعات کلان بوده و در اتاق آینده باید درصدد وزن دهی به اقتصاد خرد باشیم تا اقتصاد کلان؛ این پویش بر اساس اخلاق بنا شده و درصدد این موضوع نبوده که با بداخلاقی بخواهد به عرصه انتخابات ورود پیدا کند.

وی اضافه کرد: اعضای جدید اتاق بازرگانی باید با ورود به اتاق تعهدنامه اخلاقی یا مرامنامه‌ای را امضا کنند تا موضوع سوگندنامه‌ها نیز جدی تلقی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: در لیست 23نفره حضور بانوان و جوانان کاملا پررنگ بوده تا با ورود قشر جوان به اتاق بازرگانی، ادبیات جدیدی وارد عرصه اقتصاد کشور شود؛ ورودی های جدید اتاق بازرگانی باید بدانند که قانون، ابزار و ادبیات اقتصاد سنتی باید تغییر کرده تا فضا برای ورود شرکت های تازه نفس ایجاد شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید به این موضوع اشاره داشت که اتاق بازرگانی رزومه مناسبی در برابر حمایت از صنایع و کسب و کارهای جدید نداشته و باید اتاق گام در مسیر اقتصاد سبز گذاشته یا تکلیف خود را با این نوع اقتصاد مشخص کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: ساماندهی تشکیلاتی و تعاملی بین اعضای فعال در اتاق بازرگانی باید تقویت شود زیرا امروز یکی از حلقه های مفقودی در اقتصاد بخش خصوصی عدم وجود تعاملات حرفه ای در اتاق بازرگانی بوده و این موضوع نیز به صورت سنتی بوده و بر اساس شناخت افراد از یکدیگر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این پویش شبکه سازی بین اعضا را پیگیری خواهد کرد تا مشکلات بسیاری از اصناف برطرف شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

اطلاعات مالی بیش از 4000 هزار شرکت در پلتفرم داخلی/ مقایسه داده‌های مالی شرکت‌های خصوصی

نایب رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

اطلاعات مالی بیش از 4000 هزار شرکت در پلتفرم داخلی/ مقایسه داده‌های مالی شرکت‌های خصوصی

ارسال نظر