بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد؛

قرارداد آپشن، ابزاری کارآمد برای کشاورزان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به موفقیت معاملات زعفران در بورس کالا و اطلاع کشاورزان از نرخ های واقعی این محصول، باید از ورود زعفران به بازار مالی بورس همچون قراردادهای آتی و آپشن حمایت کرد تا بتوانیم به شکلی هدفمند نبض قیمت جهانی زعفران را به دست بگیریم.
کد خبر : ۱۸۹۰۰۸
به گزارش بورس نیوز، علی اکبر کریمی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای تولید زعفران در کشور، عرضه این محصول در بورس کالا و با استفاده از ابزار های جدید و به روز دنیا نه تنها به کشاورزان بلکه به تجار و بازرگانان این امکان را می دهد تا با اطمینان خاطر برای فروش و صادرات محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب اقدام کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت ابزارهای مالی که در بورس کالا مورد استفاده قرار می گیرند نوع مدرن از معاملات سنتی است که این ابزارها می تواند به کشاورز و فعالان اقتصادی این امکان را دهد تا در فضایی شفاف، رقابتی و امن محصول خود را معامله کند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه در ماه های گذشته معامله زعفران در بورس کالا با روش های نقدی، گواهی سپرده کالایی و قرارداد آتی با استقبال خوبی روبه رو شده است با راه اندازی معاملات آپشن نیز کشاورزان می‌توانند با ورود به این بازار و خرید قراردادهای «اختیار فروش» ضمن بیمه قیمت محصول خود، از فروش محصول در آینده نیز مطمئن باشند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: بدون شک با تکمیل پازل معاملات زعفران در بورس کالا، شاهد توسعه صنعت زعفران، کاهش فعالیت واسطه ها در معاملات نقدی و حمایت از زعفرانکاران خواهیم بود.

کریمی در پایان گفت: باید به این نکته توجه داشت که راه اندازی ابزارهای مالی به خصوص ابزاری همچون آپشن که دارای پیچیدگی هایی است از همان ابتدا با رونق همه جانبه روبه رو نمی شود که در این زمینه آموزش مستمر کشاورزان و سرمایه گذاران لازم است تا رفته رفته شاهد معاملات پرحجم قراردادهای آپشن زعفران باشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر