بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به دنده معکوسی که از سوی کارگزاران شنیده شده تا قیمت دلاری که به نوسان جمعیتی پایتخت گره خورده است.
کد خبر : ۱۸۹۳۲۲
یک سور به بابک/ تزریقی در باک خودروسازان
به گزارش بورس‌نیوز، اسامی متخلفان پتروشیمی‌ زمانی که رسانه‌ای شد، پرده از خیلی اتفاقات انداخت چراکه مشخص شد بسیاری از کسانی که در صف نخست انقلاب سینه‌ می‌زنند، بستگان آنها از تحریم‌ها چه منافعی نمی‌برند و به بهانه‌هایی همچون تحریم، چگونه با شعبده بازی دلار 4200 تومانی را به دلار آزاد با مردم حساب  نمی‌کنند، اینجاست که دلمان می‌سوزد که نهاد ناظری برای پیشگیری وجود ندارد و همیشه باید به‌دنبال تخلف‌ها گشت؛ امیدواریم این پرونده‌ای که اسامی آن رسانه‌ای شده داغی تازه و بزرگ‌تر از پرونده سلاطین اعدامی داشته و با 6 میلیارد و 656 میلیون یورو یعنی سه برابر بابک زنجانی به کشور زیان زد و به پیش سلطان سلاطین، خاوری گرامی رفت.
اینجاست که جای خالی شفافیت حساب‌های ارزی و مبارزه با پولشویی دقیقا باید در اعماق وجودمان حس شود تا اینگونه آینده این کشور به سخره گرفته نشود.

خط لاستیک در صنعت کارگزاری‌ها
از سال 84 تاکنون برای تاسیس کارگزار جدید مجوزی صادر نشده و شاید سازمان تنها دو راه را پیش‌روی خود داشته باشد، ادغام یا افزایش؛ زمزمه‌های ادغام کارگزاری‌های زیان‌ده طی هفته گذشته شنیده شد اما اینبار خبری آمده که به ازای هر ادغام، احتمال دارد که یک کارگزاری اضافه شود یعنی این سوال پیش می‌آید که تابوی کارگزاری جدید در این صنعت شکسته خواهد شد.

جذر و مد دلار
قیمت این روزهای دلار مانند جمعیت روز و شب تهران شده و روزها به بالای 13 هزار تومان می‌رسد و شب‌ها همان در مرز روانی 13 هزارتومان باقی می‌ماند.

تزریق مکمل در باک خودروسازان
با تزریق سه هزار و 400 میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه‌سازی، روند تولید خودرو در کشور با رفع بخشی از مشکل سرمایه در گردش موردنیاز قطعه سازان افزایشی شد.

با تامین منابع مالی ریالی و ارزی با همکاری بانک‌ها و بانک مرکزی، باقی مانده تسهیلات مورد نیاز این بخش نیز در 2 هفته آینده پرداخت می‌شود.برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی از طریق 12 بانک، 11 هزار میلیارد تومان در دو بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود.تامین قطعات موجب افزایش تولید شده و تولید روزانه خودرو به حدود چهار هزار دستگاه در روز رسیده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر