بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: تخصیص ارز به واردات دارو روند خوبی را طی نمی‌کند. انتقال پول بسیار سخت شده اما با این حال موجودی انبارها کافی است.
کد خبر : ۱۸۹۶۲۲

تخصیص ارز به واردات دارو روند خوبی را طی نمی‌کند

به گزارش بورس نیوز، ناصر ریاحی درباره تخصیص ارز به واردات دارو اظهار کرد: تخصیص ارز به واردات دارو روند خوبی را طی نمی‌کند. انتقال پول بسیار سخت شده اما با این حال موجودی انبارها کافی است. بعضی داروهای وارداتی که مشابه آن در داخل ساخته می‌شود وارد نخواهد شد اما عرضه آن منوط به تامین نقدینگی موردنیاز تولیدکنندگان است. واردکنندگان در شرایط فعلی با توجه به محدودیت‌های مالی با این ممنوعیت مشکلی ندارند زیرا معتقدیم همه باید با همکاری با یکدیگر از این بحران عبور کنیم.

وی درباره تامین دارو در سال 98 بیان کرد: تامین دارو در سال 98 بیش از هر چیز به تخصیص ارز بستگی دارد. پیشنهاد واردکنندگان دارو این است که دارو از دایره کالاهای وارداتی با ارز تخصیصی خارج شود زیرا مجاری ارز تخصیصی متنوع نیست.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه اکنون واردات مواد اولیه برای تولید دارو سخت‌تر از واردات دارو است زیرا تولید دارو تنها به واردات ماده موثر دارو بستگی ندارد و بعضی مواد جانبی که مصارف غیردارویی دارند را هم شامل می‌شود. نکته مثبت اینکه منشا واردات بعضی از این اقلام چین و هند است و خرید از آنها با محدودیت کمتری همراه است.

ریاحی درباره ارتباط واردات دارو با زندگی بیماران توضیح داد: واردات دارو با زندگی بیماران مرتبط است و نمی‌توانیم به صرف کاهش درآمد این حوزه را رها کنیم و شغلمان را عوض کنیم. واردکنندگان دارو روی کار خود تمرکز کرده‌اند و امیدواریم دیگر دستگاه‌های متولی جلوگیری از قاچاق یا ... هم به وظایف خود به درستی عمل کنند. بارها با انواع مدارک و اسناد زیان‌ده بودن قیمت‌های فعلی دارو را به مسئولان یادآور شدیم اما هیچ اصلاحی انجام نشده است. در بعضی رشته‌ها به زیاندهی رسیدیم اما همچنان به کارمان ادامه می‌دهیم زیرا هر نوع تعللی در کار واردات دارو به قیمت سلامتی و جان یک بیمار تمام می‌شود. با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی واردکنندگان دارو به کار خود ادامه می‌دهند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

مابه‌التفاوت نرخ ارز را به حساب مردم واریز کنیم

تهران دارو منتشر کرد؛

افت سود 82 درصدی «دتهران»

ارسال نظر