بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
مدیرعامل بورس تهران درگفت‌وگو بابورس‌نیوز مطرح کرد:

ورود به بورس عاملی برای افزایش نقدشوندگی دارایی‌های مالی تامین سرمایه‌ها

مدیرعامل بورس تهران گفت: نقد شوندگی یکی دیگر از مزایای ورود شرکت های تامین سرمایه به بورس محسوب می شود زیرا از این طریق میزان نقدشوندگی دارایی های مالی این شرکت ها نیز افزایش می یابد.
کد خبر : ۱۸۹۷۸۷

به گزارش بورس نیوز، هدایت منابع مالی موجود در بازار ها به سمت فعالیت های مولد اقتصادی از جمله وظایف شرکت های تامین سرمایه محسوب می شود بنابراین می توان گفت که این شرکت ها از طریق جذب منابع مالی سرمایه گذاران به سمت افراد یا شرکت‌های صاحب کسب و کارهای مولد و اقتصادی زمینه تامین مالی پروژه ها را فراهم می‌کنند اما از سویی دیگر ورود شرکت های تامین سرمایه به بورس نیز یکی دیگر از راهکارهای تامین مالی پروژه ها محسوب می شود که مزایایی همچون معافیت مالیاتی، افزایش اعتماد عمومی، تأمین اعتبار مالی از طریق انتشار اوراق بهادار، انتشار اوراق مشارکت بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی را نیز در پی خواهد داشت.

در سال گذشته فعالان بازار بورس با استقبال چشمگیر خود از نخستین عرضه شرکت های تامین سرمایه همچون لوتوس و نوین در بورس، انگیزه ای برای تداوم روند ورود این شرکت ها به تالار شیشه ای ایجاد کردند.

در این خصوص علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران به خبرنگار بورس نیوز گفت: شفافیت یکی از ویژگی های اصلی بازار سرمایه محسوب می شود بنابراین صاحبان اصلی شرکت های تامین سرمایه که نهادهای عمومی نیز هستند تمایل دارند که نظارت های لازم بر عملکرد آن ها از طریق مکانیسم مقررات بازار سرمایه و توسط سهامداران انجام شود.

وی افزود: ورود شرکت‌های تامین سرمایه به بورس نشان‌دهنده قابلیت پاسخگویی زیاد مدیران، سهامداران عمده و هیات مدیره این شرکت‌ها است.

صحرایی با اشاره به اینکه حضور این شرکت ها در بازار سرمایه مزایایی همچون معافیت مالیاتی را نیز در پی خواهد داشت، ادامه داد: ورود شرکت ها به بورس موجب می شود که شرکت ها دارایی های خود را براساس ارزش روز محاسبه کنند.

مدیرعامل بورس تهران خاطرنشان کرد: نقدشوندگی نیز یکی دیگر از مزایای ورود شرکت‌های تامین سرمایه به بورس محسوب می‌شود زیرا از این طریق میزان نقدشوندگی دارایی‌های مالی این شرکت‌ها افزایش می‌یابد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر