بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
چهار صنعت اصلی فلزی، کانه های معدنی، پتروشیمی و پالایشی و همچنین صنایع تورم محور یعنی غذایی‌ها و دارویی‌ها را بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این مقطع ارزیابی می‌کنم.
کد خبر : ۱۹۰۱۹۴
افزایش احتمالی نرخ ارز، دلیل جذابیت بازار/ صنایع صادرات محور و تورم محور، بهترین ها برای سرمایه گذاری

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز رنگ بهار به خود گرفت و با افزایش تقاضای اکثر نمادها و گروه‌ها، شاهد رشد ۳۵۴۴ واحدی شاخص کل تا این لحظه بوده‌ایم. افزایش احتمالی نرخ ارز، ظاهرا مهمترین دلیل اقبال امروز بازار بوده است.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل اقبال امروز بازار بیان کرد: افزایش نرخ ارز، محتمل به نظر می رسد. اگر چه این شایعه نیز در رشد بازار سرمایه بی اثر نبوده؛ اما روند مثبت بازارسرمایه که البته انتظار می رفت کمی قبل تر آغاز شود، بیشتر به این دلیل است که بازار سرمایه ارزنده ترین و مولدترین بازاری است که پتانسیل جذب نقدینگی را دارد. 

وی افزود: روز گذشته، معاملات فولاد مبارکه در سقف رقابت انجام شد. فروش محصولات پتروشیمی هم وضعیت مناسبی دارد و مشکل خاصی در روند صادرات وجود ندارد. ضمن اینکه مجامع در راه است و احتمالا خبرهای خوبی از تقسیم سود یا افزایش سرمایه ها و... به بازار تزریق خواهدشد. بنابراین رشد بازار سرمایه توجیه داشته و اگر هم نرخ ارز سامانه نیما افزایش یابد، سودآوری بعضی شرکت ها باز هم افزایش خواهد یافت و این خبر خوشی برای بازار سرمایه خواهد بود. البته انتظار رشد شدید و شار بازار همچون سال قبل نمی رود ولی شیب صعودی ملایم و منطقی همراه با نوسانات، شاهد خواهیم بود.

مدیر حساب‌های سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت سرمایه کیان در معرفی گزینه‌های برتر برای سرمایه‌گذاری گفت: چهار صنعت اصلی فلزی، کانی‌های معدنی، پتروشیمی و پالایشی و همچنین صنایع تورم محور یعنی غذایی‌ها و دارویی‌ها را بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این مقطع ارزیابی می‌کنم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر