بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به جذاب شدن بورس با ورود استارت‌آپ‌ها و خبری از غول آروماتیک صنعت پتروشیمی.
کد خبر : ۱۹۰۳۳۴
آمازون ایرانی در راه بازارسرمایه/ یک‌تیر با سه‌نشان از غول بزرگ

به گزارش بورس‌نیوز، در سال گذشته با ورود صنایع جدید به بورس و فرابورس، حرکت نوینی در ورود شرکت‌ها به بازارسرمایه آغاز شد و شاید این چراغ سبز به چهارراه استارت‌آپ‌ها نیز برسد تا شرکت‌های جدیدی که وارد عرصه کسب‌وکار شدند، در بازارسرمایه نیز جان تازه‌ای به بورس کشور بدمند.

در تازه‌ترین اخبار راه‌پله‌ای که شندیده شده، ورود آمازون ایرانی به بازارسرمایه بوده که مدیرعامل این شرکت مدعی شده که سودای ورود به تابلوهای حافظ را داشته تا شاید بورس در سال 98، با سورپرایزی بزرگ همراه شود.

شاید در کنار ورود استارت‌آپ‌هایی نظیر «تاکسی‌های اینترنتی» ورود این شرکت فروش کالای اینترنتی نیز بتواند برای اهالی بازارسرمایه جذاب باشد.

«دوربرگردان زیر پل حافظ»
امروز بازار از منفی به مثبت رفت و بسیاری از نمادها که در نیمه مسیر دیروز برگشته بودند، امروز ادامه مسیر سبز خود را پیموند اما نهایت بازار این شد که شاخص مثبت، تراز نقدینگی حقیقی منفی و حجم معاملات خرد سهام افت جدی داشت البته معکوس شدن تراز حقیقی با معاملات خرد نکته مثبتی بنظر می‌رسد.

بازار ارز و طلا نیز تغییرات زیادی نسبت به دیروز نداشته ولی متاسفانه اخبار خوبی از سیاستمداران فرانسوی در مورد برجام به گوش نمی‌رسد! باید منتظر باشیم و تا در این زمینه شفاف‌سازی صورت گیرد.

«نیاز به دستور ناظر برای ورود سهام این بانک در پرتفوی سهامداران»
شنیده شده که فرآیند سپرده کردن سهام این بانک به پایان رسیده حتی به سازمان بورس اعلام شد.   

بر همین اساس گویا سهامداران فردا صبح می‌توانند سهام رو در پرتفوی خود ببیند، اما برای خرید و فروش ناظر باید دستور بازگشایی نماد را صادر کند.

«یک تیر با سه نشان»
طرح افزایش تولید محصول «پارازایلین» این هلدینگ بزرگ، فردا در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با اجرای این طرح 900 میلیارد تومانی با یک تیر سه نشان هدف قرارداده می‌شود چراکه افزایش تولید PET، کاهش ریسک تولید گاز پارس جنوبی و افزایش قدرت چانه‌زنی و افزایش درآمدهای ارزی با ازسرگیری صادرات محصول گرانقیمت پارازایلین را بدست آورده است.

این غول آروماتیک صنعت پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه 750 هزار تن «پارازایلین» (2000 تن در روز) بزرگترین تولیدکننده این محصول استراتژیک در ایران است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر