بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
«شکربن» از جمله نمادهای پربازده سال 97 بود که از حیث درآمدزایی و فعالیت‎های عملیاتی نیز عملکرد مطلوبی داشت. اما در سال جدید هنوز پرقدرت ظاهر نشده که نظرسنجی‎ها نیز مؤید این موضوع است.
کد خبر : ۱۹۰۶۲۴

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی بورس نیوز، 268 میلیارد تومان درآمد، حاصل فعالیت شرکت «کربن ایران» در سال 97 بود. در مقایسه با سال 96 این میزان درآمد صعود 80 درصدی را در کارنامه این شرکت ثبت کرد.

«شکربن» روی ریل صعود قرار می‎گیرد / آیا رالی این سهم آغاز می‎شود

مقدار فروش تغییر چندانی نداشته و حتی اندکی نیز نسبت به شرایط بازار کوتاه آمده، اما نرخ فروش اجازه نداد تا درآمدهای این شرکت افت کند و یک تنه رکورد مبلغ فروش را شکست. این شرکت تک محصولی، به صورت میانگین برای دوره 12 ماهه سال 97، برای دوده صنعتی خود نرخ 7427 تومانی را به ازای هر کیلو لحاظ کرد و حتی در دی ماه این نرخ را به 10890 تومان رساند؛ در شرایطی که سال قبل از آن هر کیلو دوده با نرخ 4064 تومان به فروش میرسید.

«شکربن» روی ریل صعود قرار می‎گیرد / آیا رالی این سهم آغاز می‎شود

بنابراین، در صورتی که «شکربن» با همین فرمان پیشروی کند، قطعا در سال 98 قلههای جدیدی از درآمدزایی را فتح خواهد کرد.

قیمت هر سهم این شرکت در سال 97 رشد شدید 318 درصدی را تجربه کرد؛ ولی در مدت گذشته از سال 98 کمتر از یک درصد افت کرده است.

در نظرسنجی اخیر بورس نیوز، از بین شرکت‎کنندگان 63 درصد موقعیت فروش را برگزیدند و 37 درصد دیگر، قصد خرید کردند.

«شکربن» روی ریل صعود قرار می‎گیرد / آیا رالی این سهم آغاز می‎شود

در معاملات دومین روز اردیبهشت ماه 359 کد خریدار «شکربن» بودند و در مقابل، 169 نفر اقدام به فروش کردند. بنابراین، همانطور که نظرسنجی نشان داد، فشار و قدرت فروش بیشتر بود.

هر چند که در ابتدا معاملات خود را با رشد قیمت نسبت به روز قبل از آن، آغاز کرده بود اما در نهایت، تحت تاثیر جو پرعرضه بازار، به روند نزولی بازگشت و افت کرد.

در جریان معاملات، تنها 4 درصد فروش را حقوقیها انجام دادند و باقی مبادلات در بین حقیقیها انجام گرفت. به طور کلی، حقوقیها چندان در «شکربن» فعال نیستند و این سهم در دایره حقیقیهای بازار سرمایه قرار دارد.

در مجموع، به نظر میرسد هنوز این سهم رالی خود را شروع نکرده اما با این وجود، انتظار میرود سال 98 نیز برای «شکربن» و سهامدارانش، سالی پرمنفعت باشد و ضمن رشد درآمدهای شرکت، بازدهی سهم نیز در ارقام مطلوب قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر