بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
مدیر فروش شرکت نفت پترونول در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

رقابتی‌تر شدن بازار کالا با تحریم‌ها / دولت بد را حفظ می‌کند تا به بدتر نرسد!

افزایش تحریم‌ها و تاثیر آن بر بازار نفت و پتروشیمی سبب شده تا دولت در حد توان خود درصدد حفظ وضعیت فعلی باشد اما نباید از رقابتی‌تر شدن بازار کالا با شدت تحریم‌ها و باز شدن دست بخش‌خصویص نیز چشم‌پوشی کرد.
کد خبر : ۱۹۱۱۰۹

رقابتی‌تر شدن بازار کالا با تحریم‌ها / دولت بد را حفظ می‌کند تا به بدتر نرسد!

علیرضا محمدی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، با بیان اینکه صنعت نفت و پتروشیمی از بزرگترین بازارهای ایران در بُعد انرژی است، اظهار کرد: بدون شک تغییراتی در دل صنایعی همچون نفت و پتروشیمی، می‌تواند تاثیرات عمیقی را در بازار ایجاد کند چراکه کوچکترین تغییر در هر فاکتور نظیر قیمت، تولید و غیره بر دیگر صنایع کشور نیز تاثیر خاص خود را می‌گذارد.

وی ادامه داد: صنعت نفت و پتروشیمی، سیبل انواع تحریم‌ها بوده و درحال‌حاضر شرایط برای این صنایع به گونه‌ای پیش رفته که علاوه بر پیدا کردن راهی برای دور زدن تحریم، باید فشار مشکلات ساختاری را هم تحمل کنیم.

محمدی در ادامه اذعان کرد: با کمی درنگ در 6 ماه اخیر، می‌توان گفت هیچ صنف و تولیدکننده‌ای نمی‌تواند از این اتفاقات خوشحال باشد مگر اینکه نقش دلال و واسطه داشته و از بحرانی که در بازار به وجود می‌آید، منتفع شود.

مدیر فروش و مهندسی شرکت نفت پترونول به عملکرد دولت در روزهای تحریم اشاره و خاطرنشان کرد: فرصت کافی برای دولت وجود داشت تا با تکمیل برخی از زیرساخت‌های صنعت نفت و پتروشیمی میزان آسیب‌پذیری در دوران بحران کنونی را بکاهد اما به نظر می‌رسد دولت دیگر نمی‌تواند اقدام مثبتی را در این راستا انجام دهد اما دولت باید در حد توان خود مانع از وقوع شرایط و اتفاق بدتر در اقتصاد باشد که حیات بنگاه‌های اقتصادی را به خطر بیاندازد.

وی همچنین به یکی از شنیده‌های خود مبنی بر حذف یارانه و برخی امتیازات از شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی اشاره و اظهار کرد: ما به عنوان تولیدکننده خصوصی هیچگاه از امتیازات دولتی مانند یارانه بهره‌مند نبوده‌ایم و شرکت‌های دولتی به دلیل سهمیه‌ خود دست بازتری در بازار داشته و سهم عمده بازار دست آنها بود اما با حذف این امتیازات می‌توان گفت که کم کم شاهد بازار رقابتی‌تری به خصوص برای بخش خصوصی خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر