بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت برنامه کارآمد برای تنظیم بازار ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برداشت بنده از وضعیت بازار این است که دولت برنامه منسجم و کارآمدی برای تنظیم و مدیریت بازار ندارد.
کد خبر : ۱۹۱۳۸۲

به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی زاهدی درباره عملکرد ضعیف دولت در تنظیم بازار کالاهای خوراکی و غیرخوراکی اظهار کرد: برداشت بنده از وضعیت بازار این است که دولت برنامه منسجم و کارآمدی برای تنظیم و مدیریت بازار ندارد.

وی از عملکرد دولت انتقال کرد و افزود: چرا باید در بازه زمانی یک هفته‌ای قیمت خودرو و سایر کالاهای خوراکی که بعضا 100 درصد تولید داخلی هستند افزایش قیمت داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت بیان کرد: مردم حتی نمی‌توانند ماکارونی بخرند. از دولت انتظار داریم یک برنامه منسجم و عملیاتی در این زمینه ارائه کند و مطمئنا مجلس و قوه قضاییه از آن حمایت خواهد کرد.

زاهدی ادامه داد: اگر این نابسامانی‌های افسارگسیخته بازار مواد خوراکی ادامه یابد مجلس مجبور است از راه دیگری ورود کند که به مصحلت نیست.

زاهدی بیان کرد: گرانی کالاهای تولید داخل پذیرفته شده نیست. زیرا بسیاری از کالاها از جمله ماکارونی با مواد اولیه داخلی تهیه می‌شود، آرد مواد اولیه و اصلی ماکارونی است که در داخل تولید می‌شود، تن ماهی کالایی نیست که بخواهیم از خارج وارد کنیم، متاسفانه کالاهایی گران می‌شوند که بیشتر آن تولید داخل است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید بگوید اشکال کار کجاست و بگوید آیا شبکه توزیع مشکل دارد یا ایراد از نبود نظارت بر بازار است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید براینکه دلالان در گرانی بازار اثرگذار هستند، گفت: برخی بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی، با قیمت‌سازی بر روی کالای تولید بازار را ملتهب می‌کنند از این رو لازم است که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، پای کار بیایند.

افزایش تولید فولاد خوزستان در اوج تحریم باعث افتخار استان و کشور است

افزایش تولید فولاد خوزستان در اوج تحریم باعث افتخار استان و کشور است

به گزارش بورس نیوز، به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج کارگری و روز جهانی کار و کارگر، مراسم تجلیل از کارگران نمونه گروه فولاد خوزستان، ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز و جمعی از مسئولان و کارگران تلاشگر فولاد خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به افزایش تولید شرکت فولاد خوزستان در اوج تحریم، این دستاورد را افتخاری بزرگ برای استان و کشور دانست.

امام جمعه موقت اهواز گفت: همیشه خاطره خوشی از حضور در میان فولادمردان دارم؛ فولادی‌ها ثابت کرده‌اند در عرصه تولید و جهاد حضور پررنگی دارند و افزایش تولید این شرکت در این شرایط نشان‌دهنده همت بلند و تلاش شبانه‌روزی کارگران این مجموعه بزرگ صنعتی است.

حاجتی ماه شعبان را ماه مغفرت دانست و افزود: در این ماه درهای توبه باز است و با تمسک به اهل بیت می توان روح و جان را صیقل داد.دعاهای این ماه، راه سعات را به ما نشان می دهد.

امام جمعه موقت اهواز درباره کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده ادامه داد: در سیل اخیر حس برادری و مردانگی در میان مردم موج می‌زد، جایی که کارکنان و مدیران فولاد خوزستان از همان ساعات اولیه در کنار سیل‌زدگان حاضر شدند و طبخ و تهیه غذا، آب آشامیدنی، پوشاک، خشکبار، اهدای چادر مسافرتی، اقلام بهداشتی و شوینده، استقرار موکب حسینی، بسیج همگانی کلیه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی، اهدای دواطلبانه بخشی از حقوق کارگران به مردم سیل‌زده و دهها خدمت دیگر به مردم یعنی اوج ایثار و همدلی و در واقع اوج شیعه‌گری و این نشان از روحیه جهادی و انقلابی کارگران و مسئولان فولاد خوزستان است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان در امر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان مایه مباهات استان شد. این سیل نشان داد جوانان غیرتمند ما از سراسر کشور همیشه برای مقابله آماده‌اند؛ دیروز در مقابل دشمن بعثی و امروز در مقابل سیل ایستادگی کردند. جوانان غیور این مرز و بوم در مقابل سیل مانع پیشروی آب شدند و زیر لب زمزمه می‌کردند: ای آب هرچه بالا بیایی ما بالاتریم و این همان شعار «ما می توانیم حضرت امام (ره)» است.

وی ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر بیان کرد: دشمن شبانه‌‌روز در حال ترویج فرهنگ غرب در کشور است و شبکه‌های ماهواره‌‌ای فارسی زبان دائما در حال تشویق مردم جامعه به دوری از مذهب هستند، اما عزم و اراده ملت عکس مطلب را ثابت می‌کند.

حاجتی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما از لحاظ امنیت، سیاست، علم و قدرت دفاعی سرآمد منطقه است. بنابراین باید سعی کنیم کنیم و عبارت «ما می توانیم» را معنا ببخشیم و با تلاش کارگران، چرخه تولید و صنعت بیش از پیش رشد داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنان خود گفت: فولادمردان در واقع سربازان عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی هستند و یقینا در سال رونق تولید با تلاش شبانه روزی و همت بلند کارگری بار دگر حماسه می آفرینند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تا پایان اردیبهشت ماه اتفاق افتاد؛

افت 15 درصدی صادرات فولاد در دوماه گذشته

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بورس، یک منبع اطلاعاتی شفاف

ارسال نظر