بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

یک میلیارد قطعه طیور زیر چتر صندوق بیمه کشاورزی

افزایش سهم دولت در پرداخت حق بیمه های صندوق بیمه کشاورزی، راهکاری جهت ارائه خدمات بهتر به این بخش است.
کد خبر : ۱۹۱۳۹۶
رامین امینی زارع مدیر روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، درباره صندوق بیمه کشاورزی و پرداخت خسارت و غرامت به سیل‌زدگان بیان کرد: روند بررسی خسارت‌ها ادامه داشته و از آغاز سال 98 بابت خسارات مختلف تاکنون 4410 میلیارد ریال به بیمه‌گذاران این صندوق پرداخت شده است.

 وی افزود: به عنوان یک تکنولوژی و فناوری جدید از فناوری RS و سنجش از دور بهره می بریم که توسط تصاویر ماهواره‌ای و مقایسه تصاویر ماهواره‌ای در دوره‌های مختلف زمانی به ما نشان می‌دهد که چه میزان خسارت وارد شده است. این داده‌های ماهواره‌ای و داده‌های زمینی که نتیجه ارزیابی و بررسی خسارت است  به ما نشان می‌دهد که در هر عرصه پلاک‌های خیلی بزرگ مثل پلاک هزار هکتاری که در خوزستان خسارت‌دیده چه میزان خسارت داشته است. استفاده از همین فناوری باعث شد روند پرداخت غرامت به عزیزان کشاورز خسارت‌دیده تسریع شود. علاوه بر زیربخش زراعت، زیربخش دام، طیور و آبزیان، منابع طبیعی و همچنین باغبانی هم زیرپوشش بیمه است.
 
امینی خاطرنشان کرد: به عنوان یک خبر جالب برای دوستان که در زمینه بورس و بازار سرمایه کشور فعالیت می‌کنند اعلام کنم که کل ظرفیت جوجه‌ریزی کشور، به میزان یک میلیارد قطعه طیور کشور زیر پوشش حمایتی بیمه کشاورزی هستند. 

 «صندوق بیمه کشاورزی فقط در شرایط بحرانی کمک حال کشاورزان است یا در شرایط عادی هم خدمات ارائه می‌دهد»

وی در این باره که آیا صندوق بیمه کشاورزی فقط در شرایط بحرانی کمک حال کشاورزان است یا در شرایط عادی هم خدمات ارائه می‌دهد، توضیح داد: بیمه کشاورزی به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت ریسک‌های مالی در بخش کشاورزی شناخته می‌شود و در ۱۰۵ کشور جهان هم بر اساس توصیه فائو (سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد) الگویی از بیمه کشاورزی وجود دارد. اصول بیمه می‌گوید در شرایط عادی مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی نسبت به خرید بیمه‌نامه اقدام کنند و در فاجعه و حوادث بتوانند از مزایای آن بهره ببرند و غرامت خودشان را دریافت کنند. کشور ما از نظر تنوع و خدمات در شمار ۲ کشور اول جهان است که بیشترین تنوع را در زمینه بیمه کشاورزی دارد. در حال حاضر ۱۵۴ فعالیت در زیربخش‌هایی که گفته شد، زیر پوشش حمایتی بیمه کشاورزی قرار دارد که زمینه خوبی است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه کشاورزی اضافه کرد: نکته دیگر این است که مانند بسیاری از کشورهای دنیا، دولت هم در پرداخت حق بیمه صندوق بیمه کشاورزی سهیم است و در ایران هم بیش از نیمی از حق بیمه دریافتی توسط صندوق بیمه کشاورزی، توسط دولت باید تامین شود.

این فعال صنعت بیمه در معرفی راهکارهای تقویت خدمات بیمه ای در بخش کشاورزی عنوان کرد: برای آنکه بتوان برای کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی خدمات بهتر و قوی تری ارائه کرد، می بایست حق بیمه سهم دولت که در قانون بودجه سال ۹۸ هم ۱۵ هزار میلیارد ریال تدارک دیده شده، هرچه سریع تر به حیطه وصول در بیاید و به صندوق بیمه کشاورزی برسد. تحقق این پیشنهاد، هم امکان ارائه خدمات بیشتر را فراهم می‌کند و هم برای دولت حکمرانی آسان تر و دلپسندتری را در زمینه بخش کشاورزی و نیازهای اقتصادی و اجتماعی کشاورزان به همراه خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیأت مدیره شرکت ارزیابان خسارت ایرانیان پوشش:‏

ارزیابان خسارات آماده عام شدن / ارزیابی مستقل بیمه‌های بازرگانی

مدیر محاسبات فنی و توسعه محصول بیمه زندگی خاورمیانه:

خیز بیمه زندگی خاورمیانه برای سودآوری / بازنشستگی دیگر یک دغدغه نیست

ارسال نظر