بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
آنچه در مجمع «سفار» مطرح شد:

افزایش سرمایه سیمان فارس تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت سیمان فارس گفت: برنامه افزایش سرمایه در دستور کار قرار دارد که براین اساس تا دوماه آینده سرمایه شرکت از 233 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۹۱۶۱۹
به گزارش بورس نیوز، علیرضا بستانیان مدیرعامل شرکت سیمان فارس در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور98.8 درصوی سهامداران برگزار شد، گفت: باتوجه به عمر زیاد کارخانه کاهش هزینه ها بعنوان مهم ترین استراتژی در سال 97 در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: توقف روند نزولی قیمت سیمان و کاهش تخفیفات یکی از مهم ترین اتفاقات خوبی است که در سال گذشته با هماهنگی میان شرکت های تولیدکننده سیمان محقق شد.

بستانیان با بیان اینکه کاهش تعداد پرسنل از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کاهش هزینه ها محسوب می شود، افزود: پس از بازنشستگی برخی از همکاران نیرویی جایگزین آن ها نشد.

مدیرعامل سیمان فارس خاطرنشان کرد: قیمت مواد اولیه در 3 سال گذشته ثابت بود اما از نیمه دوم سال 97 شاهد رشد حدود 60 درصدی قیمت مواد اولیه بودیم.

وی با بیان اینکه درآمد عملیاتی سیمان فارس در سال گذشته نسبت به سال 96 رشد 13.96 درصدی را تجربه کرده است، افزود: سود ههر سهم شرکت نیز نسبت به بودجه پیش بینی شده 70 درصد افزایش یافت.

بستانیان با بیان اینکه اکنون در حال خرید یک دستگاه سیمان آسیاب از شرکت سیمان آبیک هستیم و مذاکرات آن انجام شده است، ادامه داد: در سال جاری عملیات ساختمانی آسیاب سیمان با استفاده ازوام 120 میلیاردتومانی بانک رفاه آغاز می شود.

مدیرعامل سیمان فارس افزود: تحویل حدود 530 هزار تن سیمان و نیز صادرات 40 هزار تن کلینکر مهم ترین اهداف این شرکت در سال 98 محسوب می شوند.

وی با اشاره به کاهش میزان تولید و فروش شرکت های سیمانی در سال گذشته گفت: در سال مالی 97 ، 10 هزار تن سیمان به شکل غیر مستقیم توسط سیمان فارس صادر شده است.

بستانیان با بیان اینکه در سال مالی 97، 583 هزار تن کلینکر توسط شرکت سیمان فارس تولید شده است، افزود: این رقم حاکی از افزایش 2 هزار تنی بودجه بوده و هم اکنون موجودی کلینکر این شرکت افزایش یافته است.

وی با اشاره به تولید600 هزار تنی سیمان در سال 97 گفت: 600 هزار تن سیمان تحویل داده شد در حالی که در بودجه 589 هزار تن پیش بینی شده بود که نسبت به سال 96 کاهش 26 هزار تنی را تجربه کرده است.

مدیرعامل سیمان فارس پایین بودن نرخ سیمان را مشکل اصلی این شرکت دانست و گفت: نسبت قیمت سیمان به فولاد در کشور یک به 30 است بنابراین شرکت های سیمانی به دلیل تلاش‌های زیاد سودده هستند و در غیراینصورت باتوجه به قیمت پایین محصولات در این صنعت باید این شرکت‌ها ورشکسته می شدند.

وی با اشاره به افزایش 3 برابری هزینه تهیه قطعات در صنعت سیمان افزود: درآمد عملیاتی شرکت حدود 752 میلیراد ریال بوده که نسبت به سال 96 رشد 13 درصدی را تجربه کرده است.

بستانیان ادامه داد: سود عملیاتی شرکت نیز با رشد 50 درصدی نسبت به بودجه به 150 میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به جابجایی کارخانه سیمان فارس گفت: به دلیل رعایت مسائل زیست محیطی باید این کارخانه به بیرون از شهر شیراز منتقل شود که تا پایان سال 1400 این پروژه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سیمان فارس خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 98 حدود 530 هزار تن سیمان و 40 هزارتن کلینکر باید صادر شوند همچنین سود خالص نیز 12 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بستانیان ادامه داد: برنامه افزایش سرمایه نیز در دستور کار قرار دارد که براین اساس تا دوماه آینده سرمایه شرکت از 233 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.


سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 100 میلیون ریال بوده که طی چندمرحله به شرح زیر به مبلغ 233000 میلیون ریال در پایان سال مالی منتهی به 29/12/1393 افزایش یافته است.

افزایش سرمایه سیمان فارس تا دو ماه آینده

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از یک درصد سهام شرکت نیز در پایان سال مالی منتهی به 29/12/1397 و تاریخ تایید گزارش به شرح زیر است:

افزایش سرمایه سیمان فارس تا دو ماه آینده



افزایش سرمایه سیمان فارس تا دو ماه آینده

افزایش سرمایه سیمان فارس تا دو ماه آینده

لازم به ذکر است؛ در پایان این مجمع سود 412 ریالی به ازای هر سهم نصیب سهامداران و نیزحق حضور 16 میلیون ریالی برای اعضای غیرموظف هیات مدیره تعیین شد اما پاداشی به آن ها تعلق نیافت.

براساس این گزارش، موسسه های مفيد راهبرو آرمان آروين پارس نیز به ترتیب بعنوان حسابرس شرکت وبازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر