بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
مدیرعامل «دکپسول» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:‏

نگاه صادرات محور با اتکا به توان داخلی/ سود مناسب در انتظار سهامداران جدید

پس از اطمینان از تأمین کلیه نیازهای صنایع دارویی کشور، ورود به بازارهای صادراتی در دستور کار شرکت قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۹۱۷۲۲

نگاه صادرات محور با اتکا به توان داخلی/ سود مناسب در انتظار سهامداران جدید

امین رمضانی مدیرعامل و نایب‌رئیس هیأت مدیره شرکت ژلاتین کپسول ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: این شرکت دو دهه است که نیازمندی‌های کل کشور را تأمین می‌کند. یک شرکت منحصربه‌فرد که حتی در منطقه خلیج‌فارس همتایی ندارد.

وی ادامه داد: به‌صراحت اعلام می‌کنم که روند فعالیت‌ها در سال گذشته جهشی بود و مطمئن باشید که امسال هم همان روند را خواهیم داشت و تردید نداشته باشید که سهام این شرکت رو به رشد خواهد بود.

رمضانی در مورد محصولات تولیدی زیرمجموعه خود گفت: سالیان سال است که تولید ژلاتین کپسول سخت دارویی را تولید کردیم. متأسفانه سال‌های سال است که انگار داریم پیکان تولید می‌کنیم بدون اینکه هیچ تغییری داشته باشیم. اما با تلاش‌های واحد R&D در سال جاری دو محصول جدید را روانه بازار خواهیم کرد.

وی افزود: محصولات جدید مشتریان خاص خودشان رادارند و بازارشان هم بازار خوبی است. دیر یا زود باید در سال‌های آتی وارد محصولات جدید غیر ژلاتینی شویم. باید برای تولید HPMC (هیدرو کسی پروفیل متیل سلولز) آماده شویم. این نویدی است برای آنهایی که وجترین هستند .

مدیرعامل شرکت ژلاتین کپسول ایران خاطرنشان کرد: در واحد R&D شرکت ساخت محصولات جدیدی را در دست داریم که روند رو به رشد همه اینها نسبت به ژلاتین 30 درصد افزایش دارد و دیر یا زود همه اینها را تولید خواهیم کرد.

تحریم‌ها انرژی ما را گرفته است

رمضانی در مورد نگرانی‌ها از تحریم‌ها و مشکلات برای ادامه کار گفت: تحریم؛ قسمت عمده انرژی من را صرف این کرده است که کجا باید تأمین تخصیص ارز داشته باشم و یا کجا باید ماده اولیه بخرم. ما در کنار کشورهای اروپایی به شرکت‌های چینی و هندی سوئیچ کردیم.

وی با اشاره به تأمین نیاز کشور به ژلاتین دارویی توسط زیرمجموعه خود تصریح کرد: حدود 150 شرکت عمده دارویی نیازمند خدمات ما هستند و اگر ما تأمین نکنیم همه شرکت‌ها با بحران جدی و مواجه خواهند شد طبعاً رسالت ما خیلی مشکل‌تر است. خود وزارت بهداشت و وزارت صمت این و بانک مرکزی این نکته را می‌دانند و در تخصیص دادن ارز ما را در اولویت اول قرار می‌دهند.

این مدیر فعال در بخش دارویی تأکید کرد: از بابت ارز و تأمین نیازهای خود از خارج از کشور مشکل خواهیم داشت اما؛ نه به آن شکل که همه شرکت‌های دیگر دارند.

ساخت تجهیزات موردنیاز در داخل

مدیرعامل ژلاتین کپسول ایران در مورد تأمین نیازهای سخت‌افزاری مجموعه از قبیل دستگاه‌های ساخت ژلاتین دارو گفت: دستگاه ای استفاده‌شده در شرکت ما کانادایی بوده و برای تأمین قطعات و دستگاه‌های مشابه با توجه به تحریم‌ها با سختی‌هایی روبه‌رو هستیم اما؛ در سال 95 توانستیم قسمت عمده دستگاه‌های موردنیاز خود را داخلی سازی کنیم.

وی افزود: ما در آزمایشگاه‌های خود توانستیم نمونه‌های کوچک‌تری از دستگاه‌های فعلی خود را تولید کنیم که این مهم نشان می‌دهد که اگر دستگاه‌ها فعلی مشکلی را در آینده داشته باشند مهندسان ایرانی می‌توانند آن مشکل را بدون نیاز به کمک گرفتن از شرکت مادر مرتفع کنند.

صادرات فناوری ساخت ژلاتین دارو

رمضانی با اشاره به موفقیت متخصصان شرکت ژلاتین کپسول ایران در دست‌یابی به فناوری تولید سخت‌افزارهای لازم برای ساخت دستگاه‌های موردنیاز گفت: این موفقیت باعث شده است تا تقاضا برای ایجاد کارخانه مشابه ژلاتین کپسول در الجزایر، آذربایجان و بلاروس را دریافت کنیم.

وی در مورد دلیل ناچیز بودن بازارهای صادراتی تولیدات این شرکت در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های گذشته ما تنها با 10 خط تولید کار می‌کردیم و میزان تولیدات تنها تأمین‌کننده نیاز کشور بود اما از سال 95 خط تولید را به 14 خط گسترش دادیم و حالا می‌توانیم تولید را افزایش و صادرات را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیرعامل ژلاتین کپسول ایران در پایان افزود: مطمئن باشید اگر وضعیت فعلی کشور کمی روشن‌تر شود و تحریم‌ها فشاری را که الآن به ما می‌آورد و ترانسفر مالی به‌راحتی نمی‌توانیم داشته باشیم اگر بتوانیم با وضعیت تحریم ها و مشکلات انتقال پول سازگاری پیدا کنیم آینده این شرکت و صادرات محصولات فعلی و جدید، بسیار روشن خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر