بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
اغلب سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس چندان اطلاعاتی از خدمات شرکت‌های سبدگردان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ندارند و بخاطر همین موضوع، اخذ تسهیلات از بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در دیگر بازارهای فرعی توسط سرمایه در اولویت قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۹۱۹۹۰
کوروش شمس مدیر عامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص اهمیت معرفی محیط سرمایه‌گذاری اظهارکرد: بورس از ضعف معرفی این بازار به محیط سرمایه‌گذاری و سرمایه رنج می‌برد زیرا جذب سرمایه‌های نه‌چندان فراوان و قابل اتکا به نفع بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، از معضلاتی بوده که بورس با آن گریبانگیر است.

وی ادامه داد: معرفی هر بازار و محصولی به سرمایه و مخاطبان خاص خود که سرمایه‌گذاران هستند، باید از طریق ابزارهای خاص خود شکل بگیرد که مهم‌ترین آن معرفی و تبلیغات موثر، فرهنگ‌سازی صحیح و برپایی نمایشگاه‌های جهت ارائه دستاوردها بوده تا پیش روی مخاطبان بازار، تبادل نظر و معرفی بازار انجام شود.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه کماکان بخش اعظم بازارسرمایه برای مخاطبان آن به نسبت بانک‌ها مغفول مانده و آشنایی چندانی وجود ندارد، تصریح کرد: اغلب سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس چندان اطلاعاتی از خدمات شرکت‌های سبدگردان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ندارند و بخاطر همین موضوع، اخذ تسهیلات از بانک‌های عامل را در اولویت قرار می‌دهند زیرا میزان آشنایی با روش‌های صحیح و بروز بودن برای ورود به بازارسرمایه، در بین جامعه تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی و حتی سرمایه‌گذاران بسیار اندک است.

وی افزود: در شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد باید به‌دنبال افزایش پتانسیل‌های بازار و ارتقای بورس بود؛ بازارسرمایه نسبت به دیگر بازارها یک دیگر عقب‌تر مانده و باید تلاش فعالان این بازار نسبت به گذشته دوچندان شود تا این فاصله برطرف شود.

شمس تاکید کرد: در همین راستا باید گام‌های موثرتری در راستای توسعه برداشته شود زیرا افزایش صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از نیازهای روز محیط کسب‌وکار کشور است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«تنوع» برگ برنده کارگزاری‌ها در جذب سهامدار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«تنوع» برگ برنده کارگزاری‌ها در جذب سهامدار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
وقتی سودی در بازار های دیگر نباشد مجبور میشن راه بورس و سرمایه گذاری را یاد بگیرن زمان میخواد هربازاری که سود بیشتر بده سرمایه و نقدینگی هم همون جا میره عده ای هم فکر میکنن میتونن مثل گذشته بازار های موازی را راه بندازن