بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
جمع درآمدهای عملیاتی شرکت تنها یک درصد رشد را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد و با توجه به رشد نرخ فروش و ثبات نسبی هزینه‌های تولید شاهد افزایش حاشیه سود عملیاتی شرکت به 62 درصد هستیم.
کد خبر : ۱۹۲۱۴۲







رشد 41 درصدی کالسیمین در سال 97
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت کالسیمین درسال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1397 موفق به کسب سود خالص 3،374 میلیارد ریالی سده که این سود در مقایسه با سال مالی قبل از آن رشد 41 درصدی را نشان می‌دهد. سود محقق شده هر سهم شرکت در این سال 1،687 ریال بوده است.

این در حالی است که مقدار فروش شمش روی که در سال 96 به بیش از 36 هزار تن رسیده بود در سال قبل به کمتر از 22 هزار تن رسیده و این ناشی از سیاست‌های وضع شده توسط وزات صمت در خصوص ممنوعیت صادات شمش روی در مقاطعی از سال بوده که منجر به دپوی محصولات تولیدی شده است.

رشد 41 درصدی کالسیمین در سال 97

در خصوص دو شرکت زیرمجموعه اصلی نیز که تولیدکننده شمش و ورق روی هستند، این مساله روی کرده است. اما در سال جاری به نظر می‌رسد که شرکت علاوه بر تولیدات خود قادر به فروش محصولات دپو شده در بازارهای صادراتی است.

جمع درآمدهای عملیاتی شرکت تنها یک درصد رشد را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد و با توجه به رشد نرخ فروش و ثبات نسبی هزینه‌های تولید شاهد افزایش حاشیه سود عملیاتی شرکت به 62 درصد هستیم و این در حالی است که این نسبت در ال 96 کمتر از 43 درصد بوده است.

سود سرمایه گذاری‌های شرکت با توجه به توضیحات فوق نسبت به سال 96 تغییر قابل توجهی نداشته است.

اما در سایر بخش درآمدهای عملیاتی شاهد شناسایی سود تسعیر ارز530 میلیارد ریالی و همچنین شناسایی سود فروش ضایعات هستیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر