بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
نماینده شرکت ملی نفت در بورس گفت:

عرضه نفت در سال جاری براساس تکلیف قانونی

نماینده شرکت ملی نفت در بورس گفت: در سال جاری بر اساس تکلیف قانونی که وجود دارد، عرضه انجام خواهد شد و اگر اصلاحاتی نیاز باشد با همکاری سازمان بورس صورت می گیرد.
کد خبر : ۱۹۲۷۸۵

به گزارش بورس نیوز، امیرحسین تبیانیان درباره فروش نرفتن نفت خام سنگین در سومین عرضه بورس انرژِی در سال جاری اظهار کرد: تغییر و تحولاتی که در بورس انرژی رخ داده، در واقع برای این بود تا شرایطی را که در قراردادهای جاری داریم در بورس انرژی نیز اعمال کنیم. شرایط، چارچوب و قواعدی که برای قراردادهای فروش نفت مدنظر ماست برای بورس انرژی نیز به وجود آمد.

وی افزود: فروش نرفتن نفت در بورس انرژی به خاطر تغییر در شیوه‌نامه جدید نیست. بلکه این تغییر و تحولات شرایط بهتری را برای عرضه ایجاد می‌کند و شرایط واقعی برای نفت و میعانات گازی در بورس اعمال کردیم. نمی‌توان نتیجه گرفت که این مساله موجب فروش نرفتن نفت در بورس بوده و این موضوع که هنوز نفت در بورس معامله نشده یک مساله قابل بحث است.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس درخصوص به آینده بورس انرژی ادامه داد: در سال جاری بر اساس تکلیف قانونی که وجود دارد، عرضه انجام خواهد شد و اگر اصلاحاتی نیاز باشد با همکاری سازمان بورس صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس تقاضا از سوی مشتریان که مطابق خواسته وزارت نفت نبود، سازمان بورس شرایطی مهیا کرد تا افراد حقیقی که نتوانستند از طریق شرکت شان وارد بورس شوند، بتواند در این فرآیند شرکت کند.

تبیانیان تصریح کرد: آمادگی انجام تغییر و تحولات را در بورس انرژی به شرط آنکه به لحاظ قانونی برای وزارت نفت و سازمان بورس مشکلی را به‌همراه نداشته باشد، داریم چراکه به‌دنبال توسعه همکاری‌ها در این حوزه هستیم. برای سال ۱۳۹۸ نیز تکلیف قانونی را اجرا می‌کنیم و برای سال‌های آتی نیز بر اساس حجم معاملات و شرایطی که مورد نیاز است از سوی وزارت نفت تصمیم‌گیری صورت خواهد گرفت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی خبر داد:

بورس انرژی میزبان عرضه میعانات گازی

نسبت به روز گذشته صورت گرفت؛

کاهش 26 سنتی قیمت نفت خام برنت

ارسال نظر