بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
وزیر امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه گفت: در زمینه پیمان‌های پولی با ترکیه، روسیه، چین، آذربایجان، هند و کشورهای مختلف از چند سال گذشته مذاکراتی صورت گرفته و با بعضی از کشورها توافقاتی نیز انجام شده است.
کد خبر : ۱۹۲۸۵۸

به گزارش بورس نیوز، محمدجواد ظریف درباره رضایت خود از عملکرد معاونت اقتصادی وزارت متبوعش اظهار کرد: نزدیک به یک سال است که در وزارت امور خارجه معاونتی به نام اقتصادی تشکیل شده و به نظرم عملکرد موفقی داشته اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب راه طولانی در پیش است.

وی افزود: باید توجه کرد در شرایطی معاونت اقتصادی وزارت خارجه تشکیل شده که کشور با تحریم مواجه بوده اما باوجود تحریم‌ها، کارهای خوبی در این معاونت شکل گرفته است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: معاونت اقتصادی وزارت خارجه در سفرها، هماهنگی‌های مربوطه را انجام می‌دهد و امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد.

ظریف تصریح کرد: باید توجه داشت که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وظیفه تسهیل‌گری و هماهنگی بخش‌های اقتصادی از وظایف این بخش بوده و سازوکار مشخصی در بخش‌های اقتصادی دارد.

وزیر امور خارجه گفت: در زمینه پیمان‌های پولی با ترکیه، روسیه، چین، آذربایجان، هند و کشورهای مختلف از چند سال گذشته مذاکراتی صورت گرفته و با بعضی از کشورها توافقاتی نیز انجام شده اما در هر صورت کار اصلی را باید بانک مرکزی انجام دهد و وزارت امور خارجه وظیفه تسهیل امور اقتصادی را برعهده دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک رسانه آمریکایی ادعا کرده است؛

دعوت از ظریف برای دیدار با ترامپ

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس گفت:

نقش رایزن اقتصادی در حل مسائلی مثل تحریم

ارسال نظر