بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
مدیرمالی شرکت پخش البرز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دلیل بازدهی خیره کننده «پخش» در ۳ماهه اخیر/ افزایش قیمت محصولات، پخش را فول شارژ کرد

سال گذشته، محصولات غذایی و شوینده خصوصا رب گوجه فرنگی افزایش نرخ شدیدی تجربه کرد و اثر افزایش نرخ محصولات غذایی هم بر درآمد شرکت مثبت بوده است.
کد خبر : ۱۹۲۹۱۴
دلیل بازدهی خیره کننده «پخش» در 3 ماهه اخیر/ افزایش قیمت محصولات، پخش را فول شارژ کرد

به گزارش بورس‌نیوز، یکی از نمادهای پربازده امسال، «پخش» بوده که از ابتدای سال جاری تا کنون بازدهی بیش از ۱۷۰درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است. این نماد امروز هم با صف خرید همراه بود.

شرکت پخش البرز گزارش های مثبتی هم روانه سامانه کدال کرده است. این شرکت در ۳ماهه امسال با پرش ۶۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، درآمد ۵۵۵میلیارد تومانی شناسایی کرده است.

ولی ولی‌نیا مدیرمالی شرکت پخش البرز در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت و دلایل رشد درآمد بیان کرد: بخشی از رشد درآمد شرکت ناشی از افزایش حجم فعالیت و بخشی هم ناشی از افزایش قیمت محصولات بوده که حاشیه سود شرکت را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: قطعا تاثیر افزایش درآمد بر EPS شرکت مثبت بوده و امیدواریم امسال سود مناسبی هم محقق شود.

مدیرمالی «پخش» در مورد پرتفوی خدمات این شرکت گفت: بخش عمده پرتفوی پخش البرز را دارو تشکیل می‌دهد که خوشبختانه اثر تحریم‌ها بر روند فعالیت شرکت و پخش دارو مثبت بوده ضمن اینکه در صورت افزایش نرخ دارو، درآمد شرکت هم افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: بخشی از فعالیت شرکت در حوزه پخش محصولات شوینده و موادغذایی از جمله رب گوجه‌فرنگی و برنج و ماکارانی و تن‌ماهی و غیره است؛ همان‌طور که می‌دانید سال گذشته، محصولات غذایی و شوینده خصوصا رب گوجه‌فرنگی افزایش نرخ شدیدی تجربه کرد و اثر افزایش نرخ محصولات غذایی هم بر درآمد شرکت مثبت بوده است.

ولی نیا در مورد اثر حذف احتمالی ارز دولتی اظهارکرد: طبق صحبت های مسئولان، احتمالا تا پایان امسال ارز دولتی صنعت دارو حذف نخواهد شد؛ ولی حذف احتمالی ارز دولتی سبب افزایش نرخ دارو شده و این اتفاق، حاشیه سود صنعت پخش دارو را هم افزایش خواهد داد.

وی در خاتمه تصریح کرد: در اختیار داشتن «نقدینگی» بیشتر، قدرت چانه‌زنی شرکت را افزایش خواهد داد. در نتیجه هر چه دوره وصول مطالبات از دولت کاهش یابد، امکان توسعه پرتفوی و ارائه خدمات بیشتر فراهم خواهد شد تا این لحظه وضعیت سودآوری شرکت مطلوب بوده و امیدواریم این روند تداوم یابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر