بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
مدیرعامل پارس‌دارو خبر داد:

عرضه ۱۰ محصول جدید «دپارس» در سال ۹۸

محصولات جدید به عنوان یکی دیگر از اهداف استراتژیک شرکت تعیین شده است که برای امسال ۱۰ محصول جدید در برنامه کاری قرار دارد که در سه ماهه اول امسال ۳ محصول جدید پروانه دریافت کرده و به بازار عرضه شده است.
کد خبر : ۱۹۲۹۸۱


به گزارش بورس نیوز ، شرکت داروسازی پارس دارو (سهامی عام) یکی از شرکت‌های تابعه شستا در هلدینگ دارویی است. این شرکت سال ۱۳۳۹ توسط شركت باير آ.گ (BAYER A.G) آلمان، به عنوان نخستين شعبه يك شركت چند مليتي داروئی در ايران تأسيس و در سال ۱۳۴۱ به بهره برداري رسيد. این شرکت در زمینه تولید و عرضه فرآورده‌های دارویی، آرایشی و بهداشتی و مکمل‌ها در اشکال متنوع، به عنوان حلقه‌ای از زنجیره تأمین سلامت انسان فعالیت می‌کند.

 عاصم عبدالله‌پور مدیر عامل شرکت پارس دارو پیشتر، مدیرعامل شرکت شیمی دارویی دارو پخش (هلدینگ دارویی تامین) بود.
‎  
عبدالله‌پور با اشاره به تحریم‌های اعمال شده در سال ۹۷ و عدم امکان مبادلات بانکی در نیمه دوم سال ۹۷، گفت: 
شرکت پارس دارو با مشکل تامین مواد روبرو شده بود، به‌طوری‌که امکان ادامه تولید نهایتا تا پایان آذر ماه سال ۹۷ برای این شرکت بیشتر وجود نداشت.

مدیر عامل شرکت پارس دارو، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که در خصوص تامین مواد از منابع معتبر و با قیمت‌های رقابتی صورت گرفت نه تنها شرکت مازاد بر بودجه مصوب تیپیکو‌ را (۱۸ درصد) پوشش داد بلکه سود خالص شرکت نیز  (۲۷ درصد)  درصد افزایش داشت.

وی افزود: سیاست‌های مهمی که در دوران مدیریت پیشین و فعلی هلدینگ تیپیکو اتخاذ شده و ادامه آن سیاست‌ها نقش مهمی در تامین منابع مالی شرکت‌های گروه داشت.

عبدالله‌پور با بیان اینکه در سه ماهه چهارم سال ۹۷،  شرکت پارس دارو به منظور تامین داروهای مورد نیاز کشور، مواد اولیه و ملزومات بسته‌بندی مورد نیاز را برای سال ۹۸ تامین کرده است، گفت: 
در فضای رقابتی امروز بقا شرکت‌ها مستلزم ارتقا GMP، توسعه محصولات جدید و افزایش بهروری سازمان، مارکتینگ و بازاریابی محصولات است برای این منظور، اصلاح و ارتقا GMP بخش‌های تولیدی از همان ابتدا به‌عنوان یکی از اهداف مهم شرکت، تعیین و دنبال شد و برنامه شرکت، دریافت گواهی GMP از سازمان غذا و دارو برای بخش‌های تولیدی قرص و کپسول، سوسپانسیون، نیمه جامدات و محلول‌ها برای سال۹۸ در برنامه کاری قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت پارس دارو، با توجه به قدیمی بودن سبد محصولی این شرکت، گفت: 
محصولات جدید به عنوان یکی دیگر از اهداف استراتژیک شرکت تعیین شده است که برای امسال ۱۰ محصول جدید در برنامه کاری قرار دارد که در سه ماهه اول امسال ۳ محصول جدید پروانه دریافت کرده و به بازار عرضه شده است.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش انگیزه پرسنل و استفاده از نیروهای متخصص جوان، موضوع جانشین‌پروری و ارتقا از درون اجرا و دنبال می‌شود.

عبدالله‌پور با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده در منطقه به منظور صادرات و برند مثبت محصولات پارس‌دارو ، گفت: 
در سال جدید قراردادهای صادراتی خوبی با کشورهای افغانستان، عراق، ازبکستان و ویتنام منعقد شده و در حال حاضر محموله‌های دارویی به کشورهای مربوطه صادر می‌شود. 

مدیرعامل شرکت پارس دارو افزود: 
این شرکت با توجه به قدمت و اعتبار ویژه در زمینه استفرار استانداردها و ایزوهای بین‌المللی نیز پیشرو بود و امسال نیز به جز تمدید ایزوهای ۱۸۰۰۰، ۱۴۰۰۱ و ۹۰۰۰، سه ایزو جدید نیز در سه ماهه اول دریافت کرده است.
 
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های هلدینگ دارویی تامین، این شرکت برنامه افزایش فروش و سود را دنبال می‌کند و در سه ماهه نخست امسال حداقل ۴۲ درصد از بودجه کل سال را پوشش داده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در این شرکت دارویی اتفاق افتاد؛

تغییر در ترکیب اعضای هیات مدیره"دپارس"

ارسال نظر