بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع ماشین های اداری ایران (مادیران) برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 در روز پنج‌شنبه ششم تیر ماه 1398 با حضور 91 درصد صاحبان سهام برگزار شد.
کد خبر : ۱۹۳۰۷۷

زیرساخت های مادیران آماده برای توسعه / سهم 30 درصدی از بازار داخلی

به گزارش بورس نیوز، در ابتدای این مجمع، با رای اکثریت صاحبان سهام، امیر مسعود امیری به عنوان رئیس مجمع و فرخ نسیری‌امیری و ابوالحسن شهراسبی به عنوان ناظران و همچنین وحدت ساسانی به عنوان منشی هیات رئیسه مجمع انتخاب شدند. 

در این مجمع حسابرس و بازرس قانونی ضمن قرائت گزارش خود، صورتهای مالی مادیران را مورد تایید قرار داد و بر آن مهر تایید زد.

حسابرس و بازرس قانونی در این گزارش تاکید کرد: هیات مدیره مادیران وظایف خود را در حوزه اطلاع رسانی فرابورس به طور کامل و دقیق انجام داده است.

در ادامه مجمع اکثریت حاضران در مجمع عمومی و صاحبان سهام مادیران به صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 رای مثبت داده و آن را  تصویب کردند.

در ادامه مجمع با تقسیم 35 تومان سود نقدی بین سهامداران موافقت شد.

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی به آقایان امیر مسعود امیری ، فرخ نسیری امیری ، بابک ثقفی ، ابوالحسن شهراسبی و رضا سلطان‌زاده برای عضویت در هیات مدیره مادیران در 2 سال آینده رای مثبت داد.

مسعود امیری که پیش از این 10 سال در سمت مدیر عاملی مادیران فعالیت کرده و از 4 سال پیش تا کنون رئیس هیئت مدیره این شرکت است ، به عنوان نخستین سخنران اولین مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیران) پس از پذیرش و عرضه در فرابورس گفت: همانطور که می‌دانید قیمت سهام مادیران پس از عرضه اولیه در فرابورس ایران، تا به امروز از محدوده 360 تومان تا 2000 تومان افزایش یافته است.

او افزود: به عقیده بسیاری از کارشناسان، روند قیمت سهم در واقع شاخص اعتماد سرمایه گذاران به مدیران شرکت ها است. بر همین مبنا از اعتماد بی شائبه همه شما سرمایه گذاران به برنامه ها، عملکردها و ایده‌های هیات مدیره، به ویژه در طول دورانی که سهام مادیران وارد فرابورس ایران شده سپاسگزاری میکنم.

امیری با اشاره به فلسفه ، دیدگاه و رویکردهای موسسان شرکت مادیران در طول 54 سال گذشته تاکید کرد: بخت و اقبال یا همان شانس در زبان عامیانه، یعنی آماده سازی خود و منتظر فرصت ماندن، یکی از مهمترین زیرساخت های فکری مدیران و موسسان مادیران بوده است و بر همین مبناست که ما همیشه در حال آماده سازی خود برای استفاده از فرصت ها هستیم.

رئیس هیات مدیره مادیران در ادامه به این نکته اشاره کرد که این شرکت به روزترین کارخانه الکترونیک خاورمیانه را در اختیار دارد و همین زیرساخت پیشرفته، به مادیران اجازه می‌دهد در شرایط کنونی از فرصت پیش آمده در فضای تولید و تجارت بهره مناسب را ببرد.

امیری با اشاره به این که شرکت ها در دنیای کنونی کسب و کار یا باید در حال رشد باشند یا ناگزیر به سوی افول و سقوط حرکت خواهند کرد، گفت: در دنیای رقابتی فعلی، ایستایی مفهومی ندارد.

به گفته وی برای رشد هوشمندانه چاره‌ای جز هم افزایی نداریم. بر همین اساس مادیران در طول نیم قرن گذشته، توانایی و تخصص‌های ویژه ای مانند شبکه توزیع مویرگی ، بسترهای انعطاف پذیر تولیدی، ایجاد یک شبکه پر قدرت خدمات پس از فروش ، بازاریابی و ایجاد شبکه ای منظم برای خرید بهترین قطعات با کیفیت قابل قبول بین المللی برای تولید را، در داخل مجموعه مادیران، برای تداوم توسعه شرکت ایجاد کرده است.

رئیس هیات مدیره مادیران تاکید کرد: بر مبنای همین تخصص‌های ویژه است که مادیران می‌تواند بلافاصله پس از ورود به هر بازاری نفوذ و سهم بازار بالاتری را با سرعت مناسب به‌دست آورد.

مسعود امیری با اشاره به دیگر رویکرد کلان هیات مدیره مادیران اعلام کرد: ما هیچ گاه در بازار روی یک کالای خاص سرمایه گذاری نمی‌کنیم بلکه راهبرد ما سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت هاست.

مدیرعامل سابق مادیران و رئیس هیات مدیره این شرکت افزود: مادیران هیچ‌گاه به این قانع نبوده که یک کارخانه تولید تلویزیون داشته باشد. بلکه راهبرد همیشگی مدیریت شرکت مادیران ایجاد زیرساخت تولید محصولات الکترونیک بوده است که با بهره‌برداری از آن زیر ساخت، هر زمان اراده کرده ایم توانسته ایم تلویزیون، مانیتور و دستگاههای گیرنده دیجیتال تولید کنیم و در آینده هم می توانیم از این زیر ساخت پر توان و یگانه، برای تولید هر محصول الکترونیک جدید و عرضه سریع آن در بازار استفاده کنیم.

رئیس هیات مدیره مادیران در ادامه سخنان خود در جمع سهامداران، با اشاره به برنامه توسعه شرکت در حوزه ساخت و تولید لوازم خانگی تاکید کرد: بر مبنای همین راهبرد همیشگی، کارخانه جدیدی که در زیر مجموعه مادیران در حال احداث است صرفاً یک کارخانه تولید ماشین لباسشویی یا یخچال نیست بلکه در حقیقت به زودی به یک زیرساخت تولید انواع لوازم خانگی در خانواده مادیران تبدیل خواهد شد که طبیعتاً بهره آن را در وهله اول مصرف کنندگان ایرانی و در وهله دوم سهامداران و سرمایه گذاران محترم خواهند برد.

امیری تاکید کرد: کارخانه جدید لوازم خانگی مادیران بستری آماده برای رشد و توسعه بی وقفه در آینده شرکت فراهم خواهد کرد. او با اشاره به برنامه هایی که مدیریت مادیران برای توسعه بازار فروش اعتباری محصولات در نظر گرفته، گفت : تا کنون 8 فروشگاه خاص به همین منظور تاسیس شده اند و بستر ایجاد شده در این حوزه نیز از قابلیت رشد و توسعه برخوردار است .

به گفته او چنین راهبردی را در کارخانه تولید لوازم پلاستیکی مادیران هم می‌توان مشاهده کرد. او وعده داد؛ در آینده نزدیک چنین بستری را برای توسعه بازارهای صادراتی محصولات مادیران هم ایجاد خواهیم کرد. امیری افزود : با ایجاد چنین زیرساختی ، مادیران بازارهای کشورهای همسایه را برای صدور محصولاتش هدف خواهد گرفت .

امیری گفت: برنامه ویژه ای را برای توسعه برندهای تولیدی مادیران نظیر ایکس ویژن، و تی. سی. ال داریم و در عین حال با توجه به زیر ساخت هایی که ذکر شد امیدواریم پس از رفع موانع و بازگشت برندهای بین المللی به بازار ایران بتوانیم امکانات خود را برای توسعه همکاری با سایر برندها و تولید محصولات جدید فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از فضای کسب و کار برندهای بین المللی داریم، شرکت‌های بزرگ اغلب علاقه‌مندند در بازار های هدف با شرکت های شفافی که در بورس فعالند و در عین حال، از زیرساخت مناسب تولیدی هم، برخوردارند کار کنند . در نتیجه همانطور که در ابتدای بحث خود بیان کردم، ما با ایجاد چنین ساختارها و زیر‌ساختهایی خود را برای استفاده از فرصت ها و بهره گیری از شانس، بخت و اقبال در آینده آماده می‌کنیم.

امیری با اشاره به 2 برند اصلی محصولات تولیدی مادیران یعنی ایکس ویژن و تی . سی . ال گفت : طبق راهبردهای طراحی شده در مادیران تولید محصولات بر مبنای قدرت خرید مصرف کنندگان انجام می‌گیرد. بر همین اساس برند ایکس ویژن برای بدنه گسترده‌تری از بازار مصرف در ایران، که عموماً محصولی با کیفیت و قیمت مناسب، نیاز دارند طراحی شده است. چنانکه طبق بررسی‌هایی که انجام داده ایم ایکس ویژن در حال حاضر جزو محبوب‌ترین برندهای بازار تلویزیون ایران است.

او افزود: همانطور که می‌دانید تی سی ال هم سومین تولید کننده تلویزیون در دنیاست و مادیران این برند را برای مشتریانی که به دنبال آخرین تکنولوژی‌های دنیا هستند ، در نظر گرفته و عرضه می‌کند.

مسعود امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اهداف موسسان مادیران برای ایجاد برند ایکس ویژن گفت : 12 سال پیش برند ایکس ویژن را با هدف استقلال و وابسته نبودن به شرکت‌های خاص برای تامین قطعه ایجاد کردیم. چنانکه در طول 12 سال گذشته دفاتر تامین قطعه مادیران در خارج از کشور وظیفه تامین قطعات با کیفیت را برای محصولات ایکس ویژن به نحو احسن به انجام رسانده‌اند.

رئیس هیات مدیره مادیران به اشاره به شرایط جدید اقتصاد ایران گفت : مشاهده می‌کنیم که 12 سال پس از مادیران ، به تازگی برخی دیگر از رقبا و شرکتهای فعال در صنعت تولید لوازم الکترونیک و لوازم خانگی قصد دارند همان مسیر را ادامه دهند .بنابراین جای خوش وقتی است که می‌بینم مادیران دست کم یک دهه از رقبای خود در این حوزه پیش افتاده و جایگاه بالایی را در تولید و تامین قطعه در اختیار دارد. به گفته او ، این رویه موجب شده مادیران هیچ‌گاه در تامین قطعه برای تولید محصولات ایکس ویژن به بن بست نخورد.

او در عین حال تاکید کرد : البته کسب این تجربه برای مادیران 12 سال طول کشید تا یاد گرفت چگونه قطعات با کیفیت را با قیمت بهینه از کشورهای مختلف تامین کند و حالا این موضوع به عنوان یک برگ برنده در اختیار مادیران است.

در ادامه این مجمع بابک ثقفی مدیر عامل شرکت مادیران که از 14 سال پیش در این شرکت در سمت مدیر کارخانه و قائم مقام مدیر عامل فعالیت کرده و از 4 سال پیش در سمت مدیر عامل مادیران انجام وظیفه می کند، گزارش عملکرد یکساله این شرکت را به سهامداران و صاحبان سهام ارائه کرد.

زیرساخت های مادیران آماده برای توسعه / سهم 30 درصدی از بازار داخلی

موفقیت مادیران، شانسی نیست 

مدیرعامل مادیران با اشاره به یکی از راهبردها و شعارهای اصلی این شرکت که "موفقیت، شانسی و از روی بخت و اقبال نیست" خاطره‌ای را از 2 سال پیش نقل کرد و گفت: در سال 96 برآوردهای دقیق ما بر مبنای مستندات و تجربیاتی که از قبل در اختیار داشتیم نشان می داد در سال 97 با کمبود کالا در بازار ایران مواجه خواهیم شد. 

وی افزود: بر همین مبنا تا حد امکان میزان سفارش‌هایمان را افزایش دادیم. در ادامه رویدادهایی پیش آمد که نشان می داد برآورد اولیه ما درست بوده و با اتخاذ تصمیمی درست و به موقع توانستیم به طور متناوب سهم بازار خود را افزایش دهیم. 

بابک ثقفی با اشاره به موفقیت های مادیران در کسب سهم بیشتری از بازار تلویزیون اعلام کرد: سرعت و دقت مادیران در تصمیم گیری های به موقع موجب شد سهم بازار شرکت از 7 درصد در سال 95 به حدود 30 درصد در سال جاری افزایش یابد و امیدواریم این روند رو به رشد باز هم ادامه یابد.

ثقفی در ادامه با اشاره به راهبردهای مادیران برای تداوم حضور موثر در بازار تلویزیون گفت: مادیران با هدف پوشش طیف گسترده تری از مصرف کنندگان بازار ایران با دو برند ایکس ویژن و تی. سی. ال تنوع بالایی از محصولات را در سایزهای مختلف و توانمندی های گوناگون عرضه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات مادیران در این دو برند از سایز 24 اینچ تا سایز 65 اینچ را در بازار تلویزیون تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرعامل مادیران در ادامه به تنوع تکنولوژیک محصولات مادیران اشاره و تاکید کرد: در برندهای ایکس ویژن و تی. سی. ال تکنولوژی‌های: اچ دی (HD)، فول اچ دی (Full HD) و فورکی (4K) قابل عرضه است.

وی درباره راهبردها و استراتژی های تولید تلویزیون در این شرکت گفت: تلویزیون های مادیران همه سلایق را پوشش می دهدو البته بررسی‌ها نشان می‌دهد تلویزیون های 43 اینچ و 49اینچ بیشترین سهم را در بازار تلویزیون ایران در اختیار دارد و طبیعتا مادیران برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تولید محصول در این حوزه دارد اما در عین حال برای سایر سلیقه های خرید و مصرف در بازار هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

ثقفی تاکید کرد: تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب از جمله راهبردهای اصلی و غیر قابل چشم‌پوشی مادیران به شمار می آید. این راهبرد کلان قطعا در کارخانه تولید لوازم خانگی مادیران هم دنبال خواهد شد. یعنی ، تنوع و کیفیت در تولید و عرضه با قیمت مناسب را در محصولات لوازم خانگی ایکس ویژن هم مشاهده خواهید کرد.

مدیر عامل مادیران در ادامه به تشریح ضرورت های توسعه بازار محصولات این شرکت به تولید لوازم خانگی گفت: در حال حاضر ظرفیت تقاضا در بازار انواع لوازم خانگی برای هر یک از محصولات یخچال، ماشین لباسشویی و حتی تلویزیون 1.5 میلیون دستگاه در سال است. 

وی با اشاره به آمار تقاضای ایرانی ها برای خرید انواع لوازم خانگی گفت: اگر این آمار را با ظرفیت بازار ترکیه که با جمعیتی مشابه ایران، دست کم 3 میلیون تقاضا برای انواع این محصولات در بازار آن وجود دارد، مقایسه کنیم قطعا متوجه خواهیم شد، ظرفیت های توسعه مادیران در چنین بازاری بسیار گسترده و چشم انداز آن بسیار مطلوب است.

به گفته او در صورت پایدار تر شدن شرایط بازار تولید و فروش محصولات لوازم خانگی در ایران از قابلیت رشد بالایی برخوردار است.

ثقفی تاکید کرد: اساسا مادیران زیر ساخت‌های خود را بر مبنای چنین چشم اندازی از آینده بازار محصولات الکترونیک و لوازم خانگی توسعه داده و قطعا در این مسیر نیازمند همکاری و مساعدت سرمایه‌گذاران و سهامداران است.

مدیر عامل مادیران در ادامه با اشاره به روند توسعه شبکه نمایندگی‌های فروش محصولات این شرکت تاکید کرد: در طراحی های ویژه خود یک شبکه نمایندگی متمرکز برای شهرهای بزرگ ایجاد کرده و در عین حال کانال فروش مجزایی را هم برای فروش محصولات در شهرهای متوسط و کوچک تر طراحی کرده ایم.

به گفته او از 1100 شهر ایران، دست کم هزار شهر در رده شهرهای کوچک و متوسط دسته بندی می شوند که حضور برندها در آن بسیار محدود است. مادیران با بهره گیری از این خلاء تلاش کرده بازار محصولاتش را از طریق ایجاد یک شبکه فروش حرفه ای در شهرهای عمدتا کوچک و متوسط به صورت کمی و کیفی توسعه بخشد. با پیگیری این استراتژی مایلم به عرضتان برسانم که در حال حاضر مادیران بیشتر از هزار نماینده فروش در سراسر ایران را به شبکه و بازار محصولاتش متصل کرده است. نکته جالب توجه آنکه در این میان، 180 نماینده، فروشنده اختصاصی محصولات ایکس ویژن و تی سی ال هستند.

به گفته ثقفی، با وجود توسعه گسترده شبکه فروش، به این مقدار راضی نیستیم و این شبکه همچنان در حال توسعه و گسترش است. به ویژه قصد داریم فروشگاه های اختصاصی یا برند شاپ‌های محصولات مادیران یعنی ایکس ویژن و تی سی ال را توسعه دهیم.

ثقفی در ادامه تاکید کرد: برند ایکس ویژن و معرفی و توسعه آن در بازار از اهمیت ویژه ای برای مادیران برخوردار است. ایکس ویژن برندی ایرانی است که متعلق به خود مادیران است. این برند در بازار سهم مناسبی را در اختیار گرفته است اما از سوی دیگر ما برند تی. سی. ال را هم با پوشش دادن همه سلیقه ها توسعه خواهیم داد.

مدیر عامل مادیران با اشاره به اهداف این شرکت در بازار عرضه محصولات گفت: هدف اصلی ما ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان است. طبیعتا برای تحقق چنین هدفی شبکه گسترده خدمات پس از فروش مادیران به پشتوانه سال‌ها تجربه و سابقه می‌تواند به کالاهای تولیدی مادیران و مشتریان آن خدمات رسانی به موقع و مناسبی ارائه دهد.

بابک ثقفی با اشاره به مراحل ساخت کارخانه جدید لوازم خانگی مادیران در منطقه ویژه اقتصادی پیام واقع دراستان البرز گفت: فاز اول این کارخانه در تابستان امسال به بهره برداری خواهد رسید به گفته او این کارخانه برای تولید سالانه 200 هزار دستگاه ، ماشین لباسشویی و 200 هزار دستگاه یخچال طراحی شده است. به گفته او ساخت سالن تولید لوازم خانگی تا پایان تیر ماه سال جاری به پایان می رسد و از مرداد ماه مراحل نصب ماشین‌آلات برای فاز اول تولید آغاز می شود.

ثقفی اعلام کرد: در فاز اول، کارخانه لوازم خانگی مادیران تولید ماشین لباسشویی را آغاز می‌کند و در یک فاصله 2 ماهه خط تولید یخچال در این کارخانه در 2 مرحله به بهره برداری کامل خواهد رسید.

او اعلام کرد : هزینه این پروژه 180 میلیارد تومان برآورد شده بود که 105 میلیارد تومان آن تا کنون هزینه شده است.

مدیر عامل مادیران در ادامه به نکته جالبی در تامین مالی احداث کارخانه تولید لوازم خانگی اشاره کرد و گفت : برای ایجاد و تکمیل پروژه کارخانه لوازم خانگی مادیران حتی یک ریال هم وام نگرفته‌ایم و همین موضوع هزینه مالی برای ساخت این پروژه را به شدت کاهش داده است.

ثقفی توضیح داد: موسسان مادیران 80 میلیارد تومان حاصل از انجام عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس را، به طور یکجا دوباره وارد شرکت کردند و این رقم در ساخت کارخانه لوازم خانگی مادیران صرف شد. در نتیجه این نگاه آینده نگرانه‌ی سهامداران عمده و موسسان مادیران، هزینه مالی پروژه ساخت کارخانه لوازم خانگی با پروژه‌های مشابهی که با بهره‌گیری از وام و تسهیلات بانکی احداث شده‌اند به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

مدیر عامل مادیران در ادامه گزارش خود به سهامداران حاضر در مجمع اعلام کرد: در 3 ماه نخست امسال بیش از نصف سود خالص سال گذشته را در صورت مالی خود شناسایی کرده ایم و امیدواریم این روند امید بخش را در سه فصل باقی مانده از سال پی بگیریم و ادامه دهیم.

ثقفی در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت در 3 ماه نخست سال اعلام کرد : در فصل بهار میزان دارایی و سفارشهای ما اضافه شدکه تجربه گذشته به ما نشان می‌دهد 40 درصد فروش در نیمه اول سال و 60 درصد آن در نیمه دوم سال محقق می‌شود. بنابراین اطلاعات نشان می‌دهد رشد سریع فروش مادیران تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود.

مدیر عامل مادیران در پایان خطاب به حاضران در نشست مجمع عمومی تاکید کرد: مادیران 3 دارایی اصلی دارد اول زیرساخت‌ها دوم برندها و سومین دارایی مادیران که مهمترین آن‌ها نیز هست شما سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت هستید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر