بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

تقسیم سود بالا به نفع بورسی‌‌ها نیست/ مخالفت شورای نگهبان و خروج نقدینگی از بنگاه‌ها

به صورت کلی با بررسی مسائل جاری می توان نتیجه گرفت که اجرا نشدن این طرح به بازار سرمایه آسیب خواهد رساند زیرا اگر قرار باشد شرکت ها از معافیت های مالیاتی در سود انباشته خود استفاده نکنند ، میزان تقسیم سود بالا می رود . در ظاهر سهام دار با این امر خوشحال می‌شود ولی بازار از این موضوع منفعتی نمی‌برد. .
کد خبر : ۱۹۳۲۱۹
حمیدرضا دانش کاظمی مدیرعامل کارگزاری آتیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بورس نیوز به ارزیابی فصل مجامع پرداخت و گفت : فصل مجامع به سهامداران خیلی وابسته بوده و در همین ارتباط باید به چند موضوع اشاره کرد که سیاست‌گذاری‌های دولتی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته به سران سه قوه مصوب شد که اگر شرکت‌ها از سود انباشته افزایش‌سرمایه دهند، قادر به استفاده از معافیت‌های مالیاتی خواهند بود و طبق تحقیقات صورت گرفته و گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان بورس، با اجرای این طرح پول از  صنایع خارج نشد و عدد بسیار قابل توجهی سود در مجامع تقسیم نشد و رشد بازارهای موازی ارز و مسکن و ... را رقم زد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در سال۹۷، فرآیند افزایش سرمایه به ۶۰هزار میلیارد تومان رسید در حالی که در سال۹۶، یک سوم این مبلغ وجود داشت. این امر نشان دهنده آن است که اگر نظام اقتصادی با دقت و درایت فرآیند مدیریت را انجام دهد عکس العمل بازار نیز مثبت خواهد بود.

مدیرعامل آتیه در خصوص اجرای این طرح در سال۹۸ اظهار کرد: متاسفانه طرح در سال جدید با مخالفت‌های شورای نگهبان روبه‌رو و تاکنون عملیاتی نشده است؛ به صورت کلی با بررسی مسائل جاری می‌توان نتیجه گرفت که اجرا نشدن این طرح به بازار سرمایه آسیب خواهد رساند زیرا اگر قرار باشد شرکت‌ها از معافیت‌های مالیاتی در سود انباشته خود استفاده نکنند، میزان تقسیم سود بالا می‌رود؛ در ظاهر سهام‌دار با این امر خوشحال می‌شود ولی بازار از این موضوع منفعتی نمی برد

دانش کاظمی در پایان تاکید کرد: بنابراین در نگاه مدیریتی نیاز به استفاده صحیح از این سیاست ها است که پول در جای درست حرکت شود.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نقش 30 درصدی بازار مسکن در اقتصاد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

نقدشوندگی حداکثری یکی از عوامل پویایی بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

منفی‌شدن ترتیبی و نوبتی سهام‌ها /سرمایه‌گذاران در مجامع شرکت نمی‌کنند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عمر کوتاه قرمزپوشی سیمانی‌ها/ صادرات نقطه موثر در رشد بازار سیمان

ارسال نظر