بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در مشهد با حضور معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و صنعتگران برتر سال برگزار شد.
کد خبر : ۱۹۳۳۶۳

به گزارش بورس نیوز، در این مراسم که با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، سعید باستانی نماینده مجلس، مسوولان قضایی و جمعی از مسئولین و مدیران استان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، شرکت زعفران سحرخیز به عنوان واحد نمونه صنعتی و منتخب خراسان رضوی در سال ۹۸ انتخاب شد و پیمان سحرخیز عضو هیات مدیره گروه سحرخیز، لوح زرین این مراسم را دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این مراسم که به همت خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های اساسی ما در وزارت صمت تمرکز بر صادرات و تجارت با کشورهای همسایه است که در همین زمینه استان‌های مرزی مانند خراسان رضوی می‌توانند در توسعه صادرات به این کشورها به ویژه کشورهای آسیای مرکزی نقش‌آفرینی کنند.

واحد نمونه صنعتی خراسان رضوی در سال ۹۸ انتخاب شد

بنا بر این گزارش، راضیه علیرضایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، سخنران دیگر این مراسم، گفت: سناریوی توسعه اقتصادی در وهله نخست مبتنی بر امید است. باید به خود امید دهیم و از هم انرژی و امید بگیریم. از مواردی که در قطع‌نامه‌های سالانه روز صنعت به اجرا درآمده، واگذاری انتخاب منتخبین نمونه استان به بخش خصوصی بود. امسال تجربه خوبی از واگذاری نقش‌ها به بخش‌های مختلف برای ما حاصل شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ستاد تسهیل استان واگذار شد و تشکل‌های استان حلال مشکلات بخش خصوصی هستند، افزود: پنج تشکل در این زمینه نقش‌آفرین است که خانه صنعت و معدن یکی از این موارد است.
در این مراسم همچنین دکتر فرهاد سحرخيز عضو هيأت مديره گروه شركت‌هاي زعفران سحرخيز، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت:در ابتدا باید این را گفت که ما واقعا در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و‌ تحریم‌ها و مشکلاتی که برای تجارت ما به وجود آمده همان حملات دشمن است. اگر بخواهیم در این جنگ پیروز میدان باشیم باید تمام بخش‌های مربوط به حوزه اقتصاد با هم هماهنگی داشته باشند. اما متاسفانه شاهد عدم تحقق این اتفاق هستیم.
وی افزود: با توجه به شعار سال و قرار گرفتن در وضعیتی اضطراری نیاز است که برخی از بخشنامه‌های دارای مشکل تصحیح شوند و یا اینکه برای برخی از قوانین مفید ضمانت اجرایی در نظر گرفته شود. یکی از این موارد رویه‌های اجرایی در مورد مسیله پیمان سپاری ارزی است که برخی از آیین نامه‌های و روش‌های اجرایی این مسیله تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
سحرخیز به رونق و توسعه تولید در وضعیت کنونی اشاره کرد و افزود: درحال حاضر برای رونق و توسعه تولید نیاز به تقویت نقدینگی واحدها است که بانک‌ها نقش اساسی را در این حوزه ایفا می‌کنند و ما شاهد این هستیم که متاسفانه بانکها وظیفه خود را به درستی  انجام نمی‌دهند. نیاز است که بانک‌ها املاک مازاد و تملیکی خود را واگذار کرده و نقدینگی آنها را به عنوان تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی بگذارند. 


واحد نمونه صنعتی خراسان رضوی در سال ۹۸ انتخاب شد

عضو هیات مدیره گروه شرکت های زعفران سحرخیزتصریح کرد : باید  در تمام بخش‌ها بهبود وضعیت بخش خصوصی در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم شاهد رونق تولید باشیم در غیر این صورت شعار امسال هم مانند سال‌های دیگر تنها روی کاغذ مورد توجه قرار می‌گیرد و جنبه عملیاتی ‌پیدا نخواهد کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر