بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
سهم هزینه‌های پرسنلی از کل هزینه خدمات ارایه شده در سال گذشته معادل 30 درصد بوده است و سرفصل هزینه‌ای اصلی دیگر شرکت صورت حساب و صورت وضعیت ارایه شده توسط پیمانکاران طرف قرارداد شرکت به میزان 47 درصد بوده است.
کد خبر : ۱۹۳۳۷۶

رشد 147 درصدی سود خالص تاید واتر در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، عملکرد مالی شرکت تایدواتر خاورمیانه در سال مالی منتهی به انتهای اسفند ماه سال 1397 منجر به تحقق سود خالص 1.635 میلیارد ریالی شده که نسبت به سال قبل از آن افزایش 147 درصدی را نشان می‌دهد.

علت اصلی رشد 147 درصدی سود خالص شرکت را می‌توان در رشد حاشیه سود عملیاتی شرکت دانست. در حالی که درآمدهای عملیاتی شرکت با رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل به بیش از 3.756 میلیارد ریال رسیده بهای تمام شده شرکت صرفا با افزایش 10 درصدی مواجه بوده و به این ترتیب سود عملیاتی محقق شده شرکت در این سال با 186 درصد رشد نسبت به سال 96 به بیش از 1.320 میلیارد ریال رسیده است.

درآمد اصلی شرکت از محل ارایه خدمات بندری شامل اجاره واگذاری ماشین‌آلات و تجهیزات بندری و اجاره دپوی غلات و ... است که نرخ این اجاره‌ها عمدتا بر اساس نرخ ارز سامانه نیما با مشتریان منعقد می‌شود که به این ترتیب نرخ ارز سامانه نیما اثر مهمی در درآمدهای عملیاتی شرکت و قراردادهای منعقده خواهد داشت.

با این حال و با توجه به کاهش تعداد پرسنل شرکت در سال گذشته و کنترل هزینه‌های پرسنلی شاهد رشد تنها 10 درصدی بهای تمام شده شرکت در مقایسه با سال قبل از آن هستیم. تعداد پرسنل شرکت در حالی که در سال 96 به تعداد 870 نفر بوده است در سال گذشته به 581 نفر کاهش یافته است.

رشد 147 درصدی سود خالص تاید واتر در سال 97

لازم به ذکر است، سهم هزینه‌های پرسنلی از کل هزینه خدمات ارایه شده در سال گذشته معادل 30 درصد بوده است و سرفصل هزینه‌ای اصلی دیگر شرکت صورت حساب و صورت وضعیت ارایه شده توسط پیمانکاران طرف قرارداد شرکت به میزان 47 درصد بوده است.

در سال گذشته شاهد افت 13 درصدی فعالیت‌های بندری در سطح کشور با توجه به تحریم‌های وضع شده بوده‌ایم و به این ترتیب و با توجه به ظرفیت‌های موجود و رقبای شرکت حفظ سهم شرکت از عملیات بندری که در سال گذشته به 136 میلیون تن رسید نیاز به برنامه‌ریزی جدی و فعال مدیران شرکت خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر