بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خبر داد:

آغاز توليد آزمايشي پژو 301 از هفته آينده

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از رونمايي خط توليد آزمايشي پژو 301 محصول جديد اين خودروساز با داخلي‌سازي بيش از 60 درصد از هفته آينده خبر داد.
کد خبر : ۱۹۳۳۸۴
به گزارش بورس نیوز، هاشم يكه زارع با بيان اين كه توانمندي زنجيره ارزش ايران خودرو با خودكفايي در توليد پژو 301 به نمايش گذاشته خواهد شد گفت: اين محصول با امتياز ساخت داخل بيش از 61 درصد به تاييد شركت مشاور خودرو و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت رسيده است.
وي تصريح كرد: عمق داخلي سازي محصول تا زمان توليد انبوه در سال آينده به بيش از 80 درصد خواهد رسيد.
مهندس يكه زارع افزود: ايران خودرو با دعوت از سازندگان و قطعه سازان معتبر و توانمند داخلي، قطعات مورد نياز براي توليد پژو 301 را با تكيه بر تخصص آنان تامين و توليد آن را به صورت مستقل آغاز خواهد كرد.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود: درحال حاضر خط بدنه سازي با ظرفيت اسمي 16 دستگاه در ساعت درحال آماده سازي و بهره برداري در روزهاي آينده است. اين خط توليد مجهز به 24 ربات است و براي نخستين بار در صنعت خودروي كشور از تكنولوژي جوشكاري ليزر و GMT استفاده شده است.
مهندس يكه زارع، توليد 301 را تاوان پژو براي عهد شكني و ترك يك طرفه قرارداد خواند و آن را فرصتي براي بهره مندي از توان متخصصان داخلي قلمداد كرد و گفت: در اين مسير از توان شركت هاي دانش بنيان، مراكز علمي و دانشگاهي و نهادهايي كه توانايي حمايت از صنعت خودرو را دارند استفاده مي كنيم.  
وي ضمن تاكيد بر مقدور نبودن داخلي سازي 100 درصدي محصول در هيچ يك از خودروسازان جهاني، از مذاكره با برخي شركت هاي دانش بنيان و صنايع دفاع براي توليد قطعات با فن آوري بالا (هاي تك) خبر داد.
مهندس يكه زارع با اشاره به اين كه بدون اتکا به پژوی فرانسه از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره برداري مي رسد، خاطرنشان كرد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، پس از طي مراحل توليد آزمايشي،‌ اين محصول در اوايل سال آينده با ظرفيت اوليه 10هزار دستگاه در سال به توليد انبوه خواهد رسيد و در ادامه به 100 هزار دستگاه و در نهايت سالانه 250 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر