بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان کرد؛

تدوام فعالیت با تجدید ارزیابی / شرکت ها ارزش روز دارایی های خود را اعلام کنند

تجدید ارزیابی رسمی از دارایی ها در تدوام فعالیت شرکت ها بسیار موثر است و هیئت مدیره باید به سهامداران ارزش روز دارایی های خود را اعلام کنند و موجب اطمینان خاطر سهامدار و حفظ قیمت سهم شوند.
کد خبر : ۱۹۳۴۰۷

تدوام فعالیت با تجدید ارزیابی/ شرکت ها ارزش روز دارایی های خود را اعلام کنند

بحث معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها مدت ها نقل محافل بورسی بود و پس کش و قوس های فراوان به تصویب رسید. حال شرکت ها می توانند با تجدید ارزیابی، قیمت دارایی های خود را به روز کنند؛ هر چند که به دلیل بار مالی استهلاک، این موضوع برای برخی شرکت ها یک نوع زنگ خطر است.

فرشید اردبیلیون جهانی، مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در خصوص تاثیر تجدید ارزیابی ها بر بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: شرکت هایی که زیان های انباشته سنگین دارند برای برون‌رفت از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی نیاز به تجدید ارزیابی دارایی های خود دارند.

وی ادامه داد: به موجب قانون تجارت، هیئت مدیره شرکت ها مکلف هستند که شرکت هایی که مشمول این قانون هستند در اسرع وقت سرمایه خود را کاهش یا افزایش دهند و یا یک برنامه مستدل و مدون ارائه دهند که شرکت مورد نظر به زودی سودآوری خواهد داشت و یک راه حل ارائه خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایهمدیرعامل کارگزاری جهان سهم به تاثیر تجدید ارزیابی ها بر قیمت سهام شرکت ها اشاره کرد و گفت: این اقدام بر تدوام فعالیت شرکت‌ها بسیار موثر است، پیشنهاد می شود شرکت های دیگر نیز به تجدید ارزیابی رسمی از دارایی های خود بپردازند و در گزارش هیئت مدیره یا ترازنامه به سهامداران ارزش روز دارایی های خود را اعلام کنند و موجب اطمینان خاطر سهامدار و حفظ قیمت سهم شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت:

بازار سرمایه از مهمترین نهادهای مالی

ارسال نظر