بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
عملکرد مالی شرکت «کارخانجات مخابراتی ایران» در سال 97، با دلیل رشد سنگین هزینه‌های مالی منجر به تشدید روند زیاندهی شد.
کد خبر : ۱۹۳۴۲۴

زیان 314 میلیارد ریالی کارخانجات مخابراتی ایران در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، عملکرد مالی شرکت «کارخانجات مخابراتی ایران» در سال 97، با دلیل رشد سنگین هزینه‌های مالی منجر به تشدید روند زیاندهی شد و بر این اساس، مبلغ زیان محقق شده تنها در سال گذشته با بیش از 1.800 درصد رشد نسبت به سال 96 به 314 میلیارد و 651 میلیون ریال رسید. به این ترتیب جمع زیان انباشته شرکت تا پایان اسفند ماه 1397 به 1.405 میلیارد ریال و معادل 43.4 درصد از سرمایه ثبتی شرکت افزایش یافت.

زیان 314 میلیارد ریالی کارخانجات مخابراتی ایران در سال 97

در سال گذشته شاهد افزایش سرمایه «لکما» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده‌ایم و با توجه به اینکه شرکت در 4 سال آینده امکان استفاده از این افزایش سرمایه را نخواهد داشت و با توجه به احتمال بالای ادامه روند زیان‌دهی مشخص نیست که برنامه شرکت برای برون‌رفت از روند زیاندهی و احتمال مشمولیت مجدد ماده 141 قانون تجارت چه خواهد بود.

لازم به ذکر است، تسهیلات مالی بلندمدت «لکما» با بیش از 700 میلیارد ریال رشد نسبت به سال گذشته به 1.800 میلیارد ریال رسیده و با توجه به وضعیت نامطلوب عملیاتی شرکت و همچنین مشکلات نقدینگی ناشی از آن، برنامه شرکت در جهت بازپرداخت اقساط وام دریافتی مشخص نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر