بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
پس از افزایش سودآوری و پشت سر گذاشتن سال مالی 1397 ، شرکت قند هکمتان با شناسایی سودی 1.315 ریالی به ازای هر سهم در 6 ماهه نخست سال مالی جاری سهامدارانش را امیدوار کرد.
کد خبر : ۱۹۳۴۶۱

شروع طوفانی «قهکمت» در 6 ماهه نخست سال مالی 1398

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از افزایش سودآوری و پشت سر گذاشتن سال مالی 1397 ، شرکت قند هکمتان با شناسایی سودی 1.315 ریالی به ازای هر سهم در 6 ماهه نخست سال مالی جاری سهامدارانش را امیدوار کرد.

روز گذشته شاهد انتشار گزارش عملکرد حسابرسی شده 6 ماهه نخست سال مالی 1398 قند هکمتان بودیم که بر این اساس این شرکت موفق به تحقق سودی 360 میلیارد ریالی و تعدیل مثبتی 214 درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته شده است.

از جمله نکات قابل توجه در گزارش‌های حسابرسی شده این شرکت، افزایش سودآوری به دلیل افزایش در حدود 800 میلیارد ریالی درآمدهای حاصل فروش شکر سفید (افزایش 22500 تنی مقادیر فروش) است.

شروع طوفانی «قهکمت» در 6 ماهه نخست سال مالی 1398

آنچه کاملا از عملکرد شرکت مشهود بود تغییر سیاست‌های تولید شرکت با توجه به موقعیت پیش آمده از حیث افزایش قیمت‌های فروش شکر بوده که این موضوع در صورت تکرار در 6 ماهه دوم سال جاری نیز می‌تواند شرایط مطلوبی را برای شرکت در پی داشته باشد.

از نکات با اهمیت صورتهای مالی حسابرسی شده این شرکت می‌توان به بند حسابرس مبنی بر در حال پیگیری بودن وصول مبلغ بیش از 260 میلیاردی مابه تفاوت قیمت مصوب تا بهای تولید داخلی شکر از سال 1394 تاکنون بوده به سرانجامی نرسیده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر