بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
سود محقق شده ناشی از درآمدهای غیرعملیاتی بوده که به دلیل سود فروش ساختمان به مبلغ 59،811 میلیون ریال بوده و عملا این شرکت در سال مالی 97 هیچگونه فعالیت عملیاتی انجام نداده است.
کد خبر : ۱۹۳۵۱۹

رشد بی‌کیفیت سود نیرو سرمایه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، این روزها بازار پایه به جولانگاه شرکت‌هایی با ضعیفترین عملکرد و با بیشترین رشد قیمتی تبدیل شده است.

یکی از آن شرکت‌ها شرکت نیرو سرمایه است که با انتشار گزارش حسابرسی شده خود و تحقق سود خالص 59،565 میلیون ریالی که در مقایسه با سال مالی گذشته با رشد 507 درصدی مواجه بود، توجه‌ها را به خود جلب کرد. 

اما با بررسی بیشتر به این نکته برمی‌خوریم که سود محقق شده ناشی از درآمدهای غیرعملیاتی بوده که به دلیل سود فروش ساختمان به مبلغ 59،811 میلیون ریال بوده و عملا این شرکت در سال مالی 97 هیچگونه فعالیت عملیاتی انجام نداده است.

رشد بی‌کیفیت سود نیرو سرمایه

درآمدهای عملیاتی شرکت در سال مالی 97 تنها به موجب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها بوده که با احتساب هزینه‌های فروش، اداری و عمومی به مبلغ 12،154 میلیون ریال، شرکت نیرو سرمایه با زیان عملیاتی 1،232 میلیون ریال مواجه بود که درآمدهای غیرعملیاتی شرکت به مبلغ 60،913 میلیون ریال ناجی این شرکت شد و سود خالص بی‌کیفیتی را به این شرکت تقدیم کرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
تمام بازار شده سود غیر عملیاتی . ممنون از گزارشای خوبتون