بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
بهای تمام شده نیز به دلیل رشد نرخ مواد اولیه با افزایش 55 درصدی نسبت به سال مالی 96 مواجه بوده که در نهایت موجب رشد 35 درصدی سود ناخالص این شرکت در سال مالی 97 شد.
کد خبر : ۱۹۳۵۲۰


افزایش سود با چاشنی رشد قیمت رب

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، سود خالص شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در سال مالی 97 با رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال همراه بود که عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات شرکت است.

افزایش درآمدهای عملیاتی «غشهداب» از 1،344 میلیارد ریال به 2،010 میلیارد ریال در سال 1397 عمدتا به دلیل رشد چشمگیر نرخ فروش محصولات اصلی شرکت بوده، در حالی که تعداد فروش شرکت در سال 97 با کاهش 20درصدی مواجه بود.

افزایش سود با چاشنی رشد قیمت رب

از طرفی بهای تمام شده نیز به دلیل رشد نرخ مواد اولیه با افزایش 55 درصدی نسبت به سال مالی 96 مواجه بوده که در نهایت موجب رشد 35 درصدی سود ناخالص این شرکت در سال مالی 97 شد.

سود هر سهم در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده با رشد 22 درصدی مواجه بوده که عمدتا ناشی از افزایش سایر درآمدهای غیرعملیاتی درآمدهای سرمایه‌گذاری‌ها در گزارش حسابرسی شده است. از طرفی سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در سال مالی 97، 28 درصد افزایش یافت.

افزایش سود با چاشنی رشد قیمت رب

همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنیم رشد چشمگیر نرخ‌های فروش محصولات اصلی شرکت که شامل گروه رب و سس بوده، نقش عمده‌ای در درآمد شرکت داشته است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر