بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
شرکت لیزینگ صنعت و معدن در دوره 6 ماهه منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری با کسب سود خالص 263 میلیارد و 245 میلیون ریالی افزایش 27 درصدی سودآوری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.
کد خبر : ۱۹۳۵۲۲

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت لیزینگ صنعت و معدن در دوره 6 ماهه منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری با کسب سود خالص 263 میلیارد و 245 میلیون ریالی افزایش 27 درصدی سودآوری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

با این حال در این مدت شاهد کاهش درآمدهای عملیاتی کسب شده شرکت بودیم، به گونه‌ای که جمع درآمدهای عملیاتی آن با 23 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 44 میلیارد و 950 میلیون ریال رسیده است. نکته مهم در درآمدهای عملیاتی کاهش مبلغ درآمدهای عملیاتی در گزارش 6 ماهه نسبت به گزارش سه ماهه شرکت است.

 جمع درآمدهای عملیاتی دوره سه ماهه مبلغ 65 میلیارد ریال بوده که در دوره 6 ماهه به کمتر از 45 میلیارد ریال رسیده است و دلیل این مغایرت در صورت‌های مالی دوره سه ماهه و 6 ماهه مشخص نیست و این موضوعی که مدیران شرکت می‌بایست در این خصوص شفاف‌سازی کنند.

کاهش درآمدهای عملیاتی «ولصنم» در گزارش 6 ماهه/ رشد سودآوری شرکت به کمک درآمدهای سرمایه‌گذاری

رشد سودآوری شرکت در این دوره عمدتا به دلیل افزایش درآمدهای غیرعملیاتی مربوط به سرمایه‌گذاری‌های شرکت بوده است. شرکت لیزینگ صنعت و معدن مالکیت 13.2 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند را دارد و سود سهام شناسایی شده از محل سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت به مبلغ 197 میلیارد و 200 میلیون ریال محقق شده که افزایش بیش از 150 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. همچنین این شرکت در بخش سرمایه‌گذاری‌های خود مالکیت 7.64 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن را در اختیار دارد که سود سهام این شرکت در دوره‌های آتی سال مالی شناسایی خواهد شد.

با این حال شاید مهم ترین ابهام و ریسک فعلی شرکت افت قابل توجه درآمدهای عملیاتی و اصلی شرکت باشد که نسبت به دوره های قبل با کاهش همراه بوده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر