بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
آمریکایی‌ها در طول ۱۴ ماه در هر مسیری که وارد شدند، اعم از سیاسی، اقتصادی و حقوقی با شکست مواجه شدند. آنان در سازمان ملل و در اجتماعات گوناگون بین‌المللی و در هفته اخیر در اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جز آمریکا و چند کشور، همه کشورهای جهان از ملت ایران حمایت کردند و این اجرا نشان داد که هیچ کشوری در جهان به ادعای آمریکایی‌ها توجهی ندارد و این به معنای پیروزی و موفقیت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر : ۱۹۳۶۴۰

به گزارش بورس نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی امروز، با ابراز خرسندی از اینکه در میلاد مبارک حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) میهمان مردم غیور استان خراسان است، اظهار کرد: امروز راهی جز وحدت، اتحاد و کمک به یکدیگر در پیش روی ملت ایران قرار ندارد.

روحانی با بیان اینکه ۱۴ ماه است که سخت‌ترین تحریم را به ایران تحمیل کردند، گفت: این تحریم‌ها چنانچه علیه هر ملت دیگری بود، بی‌تردید آن ملت را از پا در می‌آورد، اما ملت غیور و مقاوم ایران اسلامی طی این ۱۴ ماه با قدرت در برابر آن ایستادگی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در جریان شکایت از آمریکا در دادگاه بین‌المللی در مرحله اول، آمریکا محکوم شد و در افکار عمومی نیز آمریکایی‌ها محکوم هستند؛ ضمن اینکه آنان در منطقه ما بویژه در افغانستان، عراق، سوریه و اخیراً در یمن نیز دچار شکست شدند.

روحانی خطاب به ملت ایران گفت: اگر کسی امروز ادعا کند که در اراده ملت ایران در سایه این فشارها تزلزل ایجاد شده، قطعاً این سخنی ناروا، ناصحیح و دروغ است و اگر امروز کسی مدعی شود که در ایران اسلامی، نظام، ملت و دولت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند، بی‌تردید این سخن نیز ناصحیح و ناروا است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران با مشکلاتی مواجه بوده و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند، گفت: به رغم همه این مشکلات ملت ایران دست در دست یکدیگر و در کنار هم ایستاده‌اند و از مشکلات عبور خواهند کرد و این یک سخن شعاری و تبلیغاتی نیست، بلکه مبتنی بر آمار و دلایل منطقی است.

روحانی خاطر نشان کرد: در ۱۴ ماهی که فشار تحریم‌ها تشدید شده است، بدهی خارجی کشورمان کاهش یافته است. به نحوی که در سال ۹۶، رقمی حدود ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بدهی خارجی داشتیم و امروز رقم بدهی خارجی کشورمان به ۹.۵ میلیارد رسیده است و این به آن معناست که حدود ۲۵ درصد از بدهی خارجی‌مان کاهش یافته است و این موفقیت و پیروزی ملت ایران است و نشان می‌دهد که علیرغم سختی‌ها، به سمت بیگانگان و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکردیم و روی پای خود ایستادیم و در عین حال توانستیم بخشی از بدهی‌های سال‌های گذشته خود را پرداخت کنیم.

رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا در طول یکسال گذشته علیرغم تمام فشارها، رقم اشتغال در کشورمان افزایش داشته است، بیان کرد: از سال گذشته تا امروز بیکاری براساس آمار کاهش یافته است، به نحوی که آمار بیکاری در سال گذشته ۱۲.۱ درصد بود و امروز ۱۰.۸ درصد است و در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۳۲۱ هزار اشتغال ایجاد شده و این در سایه تلاش همه مردم، اعم از صنعتگران، کارآفرینان، کارگران، کشاورزان و جوانان است که توانستیم اشتغال را افزایش داده، زمین‌های کشاورزی را آباد کنیم و در گندم خودکفا شویم.

روحانی تصریح کرد: آنهایی که ادعا می‌کنند، که ملت ایران را از مسیر پیشرفت بازداشته‌اند و عده‌ای که در کاخ سفید مدعی هستند که اقتصاد ایران را به شکست کشانده‌اند بدانند که این حرفشان ناصحیح و ناروا است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر