بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
هوندا آکورد هم اکنون یکی از بهترین خودروهای جهان برای خانواده‌های قشر متوسط جامعه محسوب می شود و طرفداران بی شماری دارد این خودرو به دلیل ویژگی‌های مثبت زیادی که دارد به محبوبیت کم نظیری دست پیدا کرده و طبق آمار منتشر شده جزو پرفروش‌ترین خودروهای جهان است.
کد خبر : ۱۹۳۷۵۲

به گزارش بورس نیوز،  هوندا آکورد نسل جدید از سال 2013 وارد ایران شده اما نتوانست موفقیت‌های بازار جهانی را در ایران تکرار کند حتی شاید خیلی از خریداران حاضر در  بازار که به سراغ رقیبان هوندا آکورد می‌روند، اصلاً از حضور یک خودرو ژاپنی با کیفیت مانند هوندا آکورد در ایران خبر نداشته باشندبا این حال مردم ایران چندان با نام این خودرو نا آشنا نیستند. 

در دهه 90 میلیادی، هوندا ا چند محصول با کیفیت وارد ایران شده بود که هوندا آکورد نیز یکی از آن‌ها بود. خودرو خانوادگی با کیفیت، کم استهلاک و سخت جانی که هنوز هم در بازار حضور دارد. 

در مجموع اگر قصد خرید هوندا آکورد در ایران را داشته باشید، در بازار  خرید وفروش هوندا آکورد دست دوم و صفر شما می‌توانید به سراغ نسل‌های گوناگون وارد شده از این خودرو به ایران که مربوط به سال‌های دهه 90 میلادی، 2013 تا 2015 و 2015 تا 2016 بروید و بر اساس بودجه خود یکی از این خودروهای با کیفیت را خریدارای کنید. با ما همراه باشید تا با ارزان قیمت‌ترین و گران قیمت‌ترین هوندا آکورد ایران آشنا شوید.

با ارزان‌ترین و گران‌ترین هوندا آکورد ایران آشنا شوید


 
هوندا آکورد دهه 90 میلادی، ارزان قیمت‌ترین هوندا آکوردها ایران

برخلاف نسخه‌های جدید، وضعیت فروش هوندا آکورد در دهه 90 میلادی و 70 شمسی شرایط خوبی داشت. هوندا آکورد در آن زمان مظهر یک خودرو ژاپنی نسبتاً سطح بالا و پر امکانات بود که البته موتور کم خرج و کیفیت ساخت بسیار بالایی داشت. استهلاک پایین هوندا آکورد سبب شده بود خانواده‌های ایرانی عاشق این خودرو باشند و ظاهر نچندان جذاب هوندا آکورد را در نظر نگیرند. شرایط خوب این خودرو در آن زمان سبب شده است که هم اکنون نیز بازار خرید و فروش هوندا آکورد دست دوم طرفداران خاص خود را داشته باشد. اکثر این خودروها در سال 1990 تا 1995 وارد بازار ایران شده‌اند. با این حال اکثراً شرایط خوبی از لحاظ ظاهری و فنی دارند. به این ترتیب هنوز هم خرید هوندا آکوردهای آن زمان می‌تواند با توجه به افزایش قیمت سایر خودروهای موجود در بازار انتخاب خوبی باشد. قیمت هوندا آکوردهای مربوط به دهه 90 در محدوده 60 تا 150 میلیون تومان قرار گرفته است.

با ارزان‌ترین و گران‌ترین هوندا آکورد ایران آشنا شوید


 
بازگشت هوندا آکورد به ایران بعد از 20 سال؛ خرید هوندا آکوردهای دست دوم 2013 تا 2015

حدود دو دهه طول کشید تا دوباره سر و کله هونداهای پرطرفدار به ایران باز شود. این اتفاق دقیقاً زمانی رخ داد که فروش هوندا آکورد در جهان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده بود و این خودرو به یکی از موفق‌ترین خودروهای تولید شده توسط ژاپنی‌ها تبدیل شده بود. هوندا آکورد در سال 2013 در 4 تیپ مختلف با امکانات متفاوت و موتو 2.4 لیتری 4 سیلندر وارد بازار شد. در کنار این موتور نسبتاً قدرتمند از یک گیربکس 5 دنده اتومات استفاده شده بود که هماهنگی خوبی با موتور داشت. 

شتاب 10 ثانیه‌ای به همراه مصرف سوخت پایین نیز نشانگر این هماهنگی سطح بالا است. قیمت هوندا آکورد بعد از بازگشت به ایران چندان بالا نبود اما امروز نسخه‌های دست دوم این نسل با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند. قیمت هوندا آکورد نسل نهم که بین سال‌های 2013 تا 2015 وارد ایران شد، در سایت دیوار بین 450 تا 750 میلیون تومان است. تعداد واردات این نسل بیشتر از مدل‌های 2015 به بعد بوده که روی بازار خرید و فروش هوندا آکورد دست دوم این نسل تأثیر مثبتی گذاشته است.

با ارزان‌ترین و گران‌ترین هوندا آکورد ایران آشنا شوید



گران‌ترین هوندا آکوردهای بازار، در انتظار میلیاردی شدن

بعد از سال 2015 هم زمان با عرضه فیس لیفت جدید نسل 9 هوندا آکورد به بازارهای جهانی، تعدادی از آن‌ها وارد ایران شدند. ثروتمندان ایرانی که به خودروهای ژاپنی بیشتر از کره‌ای علاقه دارند خرید هوندا آکورد را به رقبایی مانند سوناتا ترجیح می‌دهند. با این حال واردات محدود این فرصت را از خود نمایی این محصول ژاپنی در ایران گرفته است. هوندا آکوردهای جدید که تا سال 2016 وارد بازار ایران شدند و بعد از آن واردات آن‌ها متوقف شد، قیمتی بین 800 تا 950 میلیون تومان پیدا کرده‌اند. باید دید قیمت هوندا آکورد در ایران به بیش از یک میلیارد تومان نیز می‌رسد یا نه؟


منبع : ویرلن


اشتراک گذاری :
ارسال نظر